کلاف سردرگمی به نام برکسیت/ انصراف بوریس جانسون از نامزدی در انتخابات نخست‌وزیری انگلیس

شهردار سابق لندن اعلام کرد قصد ندارد پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سکان رهبری این کشور را بدست گیرد.

کلاف سردرگمی به نام برکسیت/انصراف بوریس جانسون از نامزدی در انتخابات نخست‌وزیری انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از واشینگتن پست، «بوریس جانسون،» شهردار سابق لندن و یکی از طرفداران پروپا‌قرص «برکسیت،» خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، امروز (پنج‌شنبه)، اعلام کرد قصد نامزدی در انتخابات آتی نخست‌وزیری این کشور را ندارد. اکنون این پرسش پیش می‌آید که سرانجام کلاف سردرگمی به نام برکسیت به کجا خواهد رسید و چه کسی سکان رهبری انگلیس را پس از خروج از اتحادیه اروپا، بدست خواهد گرفت. 
   ‌   
شرایط آشفته و نابسامان بوجودآمده پس از برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا با اعلام انصراف جانسون برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات آتی نخست‌وزیری، اکنون پیچیده‌تر شده است. این در حالی است که تا آخرین مهلت ثبت نام برای ورود به این انتخابات تنها چند ساعت باقی مانده است.  

به نظر می‌رسید رقابت اصلی برای ورود به دفتر نخست‌وزیری در «خیابان داونینگ لندن»، میان جانسونِ حامی برکسیت و «ترزا مِی،» رئیس امنیت داخلی انگلیس و از مخالفان خروج از اتحادیه اروپا، باشد؛ اما، شهردار سابق لندن با اقدام غافلگیرکننده خود تمام پیش‌بینی‌ها را به هم ریخت.  


از سوی دیگر «مایکل گوو،» وزیر دادگستری انگلیس و از معماران اصلی کمپین برکسیت، صبح پینج‌شنبه، با اعلام نامزدی در این انتخابات، شوک دیگری بر بدنه سیاسی انگلیس وارد کرد. گوو پیش‌تر اعلام کرده بود از جانسون در این انتخابات حمایت خواهد کرد و حتی از وی به عنوان مدیر ستاد انتخاباتی شهردار سابق لندن در این انتخابات یاد می‌شد.

گوومن در آخرین لحظات پیش از پایان مهلت ثبت‌نام برای این انتخابات، با چرخشی 180 درجه‌ای در مواضع پیشین خود، اعلام کرد به این نتیجه رسیده که جانسون برای قبول این مسئولیت -ساماندهی مراحل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا- شایستگی ندارد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار