ادعای واشینگتن تایمز: ملوانان آمریکایی قربانیان بازی‌های سیاسی واشینگتن و توافق هسته‌ای ایران شدند

روزنامه واشینگتن تایمز در گزارشی مدعی شد فرمانده نیروی دریایی آمریکا تسلیم ایران شد تا از توافق هسته‌ای اوباما محافظت کند!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشینگتن تایمز در ادعای عجیبی نوشت فرمانده نیروی دریایی قایق های گشتی که در ماه ژانویه به اسارت نیروهای ایرانی درآمد، به جای این که از خود دفاع کند، تسلیم شد تا توافق هسته ای اوباما به خطر نیفتد.

این فرمانده طی بازجویی های مربوط به واقعه ماه ژانویه ادعا کرده شناورها را تسلیم کرد چون طبق محاسباتش، ملوانان وی در خطر نبودند و ایرانی ها «مایل به پیش برد گفتگوهای هسته ای خود» بودند. 

بازجویان نیروی دریایی آمریکا در گزارش 170 صفحه ای خود از سلسله رویدادهایی که پس از تعرض قایق های نیروی دریایی آمریکا به آب های سرزمینی ایران، منجر به دستگیری 10 ملوان آمریکایی از سوی نیروهای ایرانی شد، چندین اظهار نظر عجیب را ثبت کرده اند. 

این نشریه در ادامه مدعی شده: این رویداد که درست موقع سخنرانی سالیانه در خصوص وضع آمریکا از سوی اوباما روی داد، مایه تحقیر ارتش آمریکا شد و نزدیک بود روابط دیپلماتیک تهران و واشنگتن در خصوص توافق هسته ای را بر هم بریزد. 
دریاسالار جان ریچاردسون، رئیس عملیات نیروی دریایی آمریکا روز پنج شنبه در اظهاراتی اعلام کرد این رویداد، در نتیجه «جمع شدن چند رویداد کوچک» به وجود آمد که ملوانان آمریکایی با ورود غیر مجاز به آب های سرزمینی ایران، مسبب آن بودند. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد رافت اسلامی و نشان حسن نیت، این ملوانان را پس از عذر خواهی مقامات آمریکایی به کشورشان بازگرداند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۱ تير ۱۳۹۵
مهم نیست
آخرین اخبار