مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: بیشتر صادرات خون این استان به خوزستان، سیستان و بلوچستان و گیلان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در فروردین‌ماه امسال حدود 8.5 درصد افزایش خون‌گیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم؛ 3 هزار و 286 واحد خون‌گیری در این مدت انجام شد و این آمار در فروردین‌ماه سال گذشته، 2 هزار و 821 واحد بود.
وی تصریح کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال نیز 3 هزار و 495 واحد خونی در استان سمنان دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 3.8 درصد رشد داشتیم.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: علاوه بر استان تهران، استان‌های نیازمند دیگری هم وجود دارد که از استان سمنان خون به آن‌ها ارسال می‌شود.
حسینی گفت: به دلیل تالاسمی زیادی که در برخی استان‌ها وجود دارد، فرآورده‌های خونی تولیدی سمنان را مورد استفاده قرار می‌دهند و بیشتر صادرات خون استان سمنان به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و گیلان است.
وی گفت: تعداد پایگاه‌های خون‌گیری استان سمنان، پنج پایگاه است که دو پایگاه در مرکز استان مستقر بوده و شهرستان‌های شاهرود، دامغان و گرمسار هر کدام یک پایگاه دارند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: مجوز دیگری به هیچ عنوان برای ایجاد مرکز ثابت خون‌گیری داده نمی‌شود و سیاست سازمان انتقال خون بر این بوده که مراکز موجود را تجهیز کند؛ زیرا پایگاه انتقال خون تجهیزات بسیار گران‌قیمتی نیاز دارد و آزمایش‌های آن نیز هزینه‌بر است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.