نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: راه رسیدن به جامعه سالم و تندرست پرداختن به موضوع ورزش و اختصاص هزینه بیشتر در این حوزه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سلام امینی اعلام کرد: تن سالم فکر سالم تولید می کند و اگر این کار صورت نگیرد ممکن جوانان و نوجوانان ما به سمت و سوی دیگری بروند.

امینی با بیان اینکه ماموریتی که ورزش و جوانان دارد فراهم کردن شرایط برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است، اضافه کرد: اگر بتوانیم جامعه را به سمت ورزش سوق دهیم آنگاه توانایی کاهش آسیب های اجتماعی را نیز به شکل بهتری پیدا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که خدمات رسانی به چه کسانی و با چه هدف و منظوری در حوزه ورزش باید صورت گیرد،افزود: معمولا جامعه هدف قشر جوان و نوجوان است البته این به معنی نادیده گرفتن دیگر سنین برای پرداختن به ورزش نیست.

امینی اظهار کرد: توجه به قشر جوان به این دلیل که ساختار جسمی، روحی و شخصیتی جوانان در یک دوره خاصی شکل می گیرد که اگر درست هدایت شوند احتمال قرار گرفتن در مسیر اشتباه در آنها کم می شود ولی اگر مورد غفلت قرار گیرند ممکن است تا آخر در مسیر اشتباه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه توسعه محیط های ورزشی موجب از رونق افتادن قلیان سراها می شود،گفت: اگر بستری برای فعالیت ورزشی جوانان مهیا شود که حداقل های سلامتی در آن وجود داشته باشد جوان می تواند اوقات فراغت خود را در آن سپری و به تن و روح سالم بیندیشد.

امینی افزود: در همه دنیا مرسوم است صنایع به کمک حوزه ورزش می آیند و به نحوی جبران مافات می کنند ولی در استان بدلیل نبود صنایع این امکان برای حوزه ورزش فراهم نیست.

وی در خصوص نامه ای که مدیرکل ورزش و جوانان استان تهیه و به وزارت نفت داده اند، گفت: وزیر نفت در پاسخ این نامه قول احداث 12 فضای ورزشی را در استان ایلام داده ولی هنوز در این خصوص اقدام عملی صورت نگرفته است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.