پیش بینی می‌شود در سال جاری جهیزیه هزار و 400 نوعروس نیازمند استان با مشارکت خیرین تامین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل کمیته امداد استان از کمبود اعتبار برای تامین جهیزیه نوعروسان مددجوی این نهاد خبر داد وگفت: برای تامین این تعداد جهیزیه در مجموع 45 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

عباس اهرابی افزود: هم اکنون هزار و 800 نوعروس مددجوی این نهاد در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار و ۸۳۹ خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد هستند،گفت: ۶۶ هزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

اهرابی افزود: خانوارهای تحت حمایت این نهاد شامل خانوارهای دارای سرپرست از کارافتاده، بد سرپرست،خانواده طلاق، زندانی،بیماری سرپرست، دانش آموزان وایتام هستند که از خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان یکی از طرح های مهم برای خدمت رسانی به افراد محروم و اقشار کم درآمد جامعه را اجرای طرح سیستم تک وچند خدمتی در کمیته امداد برشمرد و افزود:دراین طرح بسیاری از مشکلات افراد محروم که نیازمند حمایت های کمیته امداد وسایر نهادهای حمایتی هستند در قالب یک سیستم تک و یا چند خدمتی ازجمله تامین هزینه تحصیلی ، درمان ، خرید جهیزیه و سایر امور ضروری زندگی به نیازمندان ارایه می شود و برای یک یا چند مورد خدمت تحت حمایت قرارمی گیرند.

وی خاطر نشان کرد: خیران و نیکوکاران برای مشارکت در رفع نیاز از خانواده های نیازمند ومحرومین استان می توانند به مدیریت های مستقر در سطح شهرستان های استان و یا 71 مرکز نیکوکاری فعال در دهستان ها و مرکز شهرهای استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.