با بررسی‌های کارشناسی مظنونان آتش سوزی‌های اراضی ملی در فارس به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل منابع طبیعی فارس گفت: بر اساس گزارش های دریافتی و بررسی‌های کارشناسی انجام گرفته سه فرد مظنون به آتش سوزی اخیر تنگه خرسی شهرستان پاسارگاد شناسایی که در این ارتباط افراد شناسایی شده بازداشت و به دستگاه قضائی معرفی شدند.  
مهرزاد بوستانی ادامه داد:  پس از این آتش سوزی تلاش نیروی های دستگاه قضایی و کارشناسان منابع طبیعی برای مشخص کردن علت آغاز شد که پس از چندین شبانه روز کار اطلاعاتی عاملین انسانی این آتش سوزی شناسایی و دستگیر شدند.  
وی گفت: شناسایی این افراد توسط افراد محلی و تحقیقات و بازدید کارشناسان دستگاه قضایی و منابع طبیعی استان از منطقه تنگه خرسی شهرستان پاسارگارد انجام شد.
بوستانی افزود: هم اکنون این افراد به منظور بررسی های بیشتر و تکمیل جزئیات این پرونده تحت پیگردهای قانونی و قضایی قرار دارند.
وی همچنین از شناسایی و دستگیری دو نفر از عاملان آتش سوزی های اراضی ملی در روستاهای رود خیز، گدار پنبه و گداربالش مروارید شهرستان داراب خبر داد و گفت: در بررسی های مقدماتی و بر اساس اظهارات شهود و گزارشهای مردم، افراد دستگیر شده به صورت عمدی اقدام به آتش زدن درختان و منابع طبیعی منطقه کرده بودند که سرانجام با تعامل دستگاه قضایی و همکاری مردم تحویل محاکم قضایی شدند.  
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه برخورد با متصرفان و عاملان آتش‌سوزی اراضی ملی بر اساس قانون و به طور قاطع انجام می‌گیرد تصریح کرد: اراضی ملی به صورت محسوس و نامحسوس توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به طور کامل رصد می‌شود.
وی در ادامه از مسئولان و مقامات ارشد استان خواست تا با تخصیص اعتبار و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز اطفاء حریق به کمک منابع طبیعی آمده و از این اراضی حفظ و حراست کنند.
بوستانی با اشاره به اینکه تحقیقات کارشناسان اداره کل منابع طبیعی فارس، حاکی از غیرعمدی بودن بیشتر آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته در اراضی ملی است اظهار کرد: البته قسمتی از این آتش سوزی‌ها نیز عمدی انجام می شود که نقش برخی اختلافات شخصی نیز در این مسأله پررنگ است.
وی در خصوص اقدام‌های مؤثر برای جلوگیری از آتش‌سوزی در اراضی ملی گفت: فرهنگ سازی و ارائه آموزش های فنی و تخصصی به مردم و جوامع محلی، حضور و مراقبت بیشتر از اراضی ملی با بکارگیری قرق بانان فصلی، سازماندهی نیروها قبل از وقوع آتش سوزی، تهیه وسایل برای اطفای حریق و ایجاد پاسگاه‌های حفاظتی و نیز تعامل و همکاری همه سازمانها و نیروهای مردمی از دیگر اقدامات مهم در این خصوص است.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.