زنجان؛

منابع طبیعی یک سرمایه ملی است

نماینده مردم زنجان و طارم علیا در مجلس شورای اسلامی بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛وقف چی با اشاره به کاشت گندم در اراضی شیبدار افزود: تداوم این شیوه کاشت بزرگترین ضربه را به اراضی وارد می کند.
وی کاشت پسته را نشان از ظرفیت های نهفته استان بیان کرد و ادامه داد: با اصلاح الگوهای کشت می توان برای کاشت گونه های با ارزش اقتصادی بالاتر استفاده کرد.
وقف چی فراهم شدن بسترهای کاشت گونه های مختلف با ارزش اقتصادی بالاتر را با هدف افزایش سطح درآمدی عرصه نشینان یادآور شد و ادامه داد: نباید تمامی محصولات کشاورزی در کشور تولید شود و می توان با جایگزین کردن محصولات با ارزش اقتصادی بالاتر زمینه را برای درآمد بیشتر و واردات برخی محصولات فراهم کرد.
نماینده منتخب مردم زنجان و طارم علیا کاشت هندوانه در شرایط کنونی در نقاط مختلف استان خیانت دانست و افزود: با هدف مدیریت منابع آبی می توان با اصلاح الگوهای کشت زمینه را برای کاشت گونه های اقتصادی ایجاد کرد.
وی از نامه نگاری با وزارت جهاد کشاوزی برای تعیین تکلیف حوزه آبخیز سفید رود برای جذب اعتبارات بیشتر خبر داد و گفت: با استان های مرتبط در این حوزه رایزنی های مربوطه انجام می گیرد.
وقف چی مطرح کردن موضوع جذب اعتبار ویژه برای خرید تجهیزات و امکانات لازم برای مهار حریق های در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
 
 
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.