کشف خانه مردگان واکینگ ها به همراه تجهیزاتشان در کشور دانمارک نشان از سفرهای آسیایی این جنگجویان دارد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گورستان واکینگ ها در دانمارک کشف شد که دریچه ای جالب به قدمت رقابت های جنگجویانه در شمال اروپا دارد و به نوعی گستره سفرهای دریایی واکینگ ها را به نمایش می گذارد. روی این گورستان نوشته شده "dødehuse" که به "خانه مردگان" ترجمه شده است.

پیش از این، خانه مردگان در سال 2012 برای اولین بار در زمان احداث یک بزرگراه جدید در دانمارک کشف شد. در این گورستان دو مرد و یک زن مدفون شده اند که به گفته محققان قدمت آن به تاریخ 950 میلادی باز می گردد. باستان شناسان با بررسی های نشانه های روی قبر اذعان کردند که دومورد از جسد ها یک زوج نجیب زاده بوده و تا دوردست ها حتی افغانستان هم سفر کرده اند.

ابعاد قبری که اکنون در این منطقه پیدا شده 4 در 13 متر است و در آن سه جسد خوابیده است. این آرامگاه  بیش از 1000 سال پیش ساخته شده است.

در قبر سکه هایی یافت شد که نشان می دهد سبک زندگی آن ها بین المللی بوده است. در بین این سکه ها، سکه هایی مربوط به کشور افغانستان نیز وجود داشت. در این گور نیز ظروفی کوزه مانند و آسیایی وجود داشته که بیانگر این است که واکینگ ها تا چه حد به دور دنیا سفر کرده اند. زن در یک تابوت به همراه کلید آن و مرد به همراه یک تبر جنگی مدفون شده اند. وجود این گونه اشیاء در این قبرستان بیانگر موقعیت بالای اجتماعی این اجساد است.

کشف خانه مردگان واکینگ ها + تصاویر

کشف خانه مردگان واکینگ ها + تصاویر

کشف خانه مردگان واکینگ ها + تصاویر

کشف خانه مردگان واکینگ ها + تصاویر




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.