رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین ازافزایش دمای هوای این شهرستان و احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیوان لوکی انارکی احتمال آتش سوزی در مراتع شهرستان نائین را در سال 95 جدی دانست و افزود: از آنجا که عامل انسانی علت بیشترآتش سوزی هاست، ضروری است مردم و گردشگران هشدارهای وقوع حریق درعرصه های طبیعی را جدی گرفته و هنگام گردش در طبیعت در صورت نیاز به روشن کردن آتش، اطراف محل را از خار و خاشاک و برگ های خشک پاک کرده و هنگام ترک محل نیز از خاموش شدن کامل آتش مطمئن شوند.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه آموزش مردمی یکی از اهداف اصلی این اداره است، کلاس آموزشی پیشگیری و کنترل حریق برای قرقبانان و مرتعداران شهرستان برگزار و با تشکیل تیم اطفاء حریق 12 نفره و تجهیز ایشان به ادوات اطفاء حریق ، مرتعداران به صورت آماده باش به نیروهای امدادی و واحد یگان حفاظت این اداره کمک می کنند.
لوکی انارکی افزود: مشارکت مردمی از مهمترین فاکتورهای پیشگیری و مهار آتش سوزی در عرصه ها دانست لذا با آموزش به دهیاران و مرتعداران و انتقال این اطلاعات به مردم شاهد کاهش آتش سوزی در مراتع خواهیم بود .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.