حمیدرضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان در دیدار خود با صلاح‌الدین ربانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در صدد ساخت یک مرکز فرهنگی در هرات است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا بهرامی، سفیر ایران در افغانستان در دیدار خود با صلاح‌الدین ربانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در صدد ساخت یک مرکز فرهنگی در هرات است.

وی که بعد از ظهر شنبه با صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه ملاقات داشت، از وزیر خارجه خواست که برای تسریع روند پیگیری جواز مرکز فرهنگی ایران با سفارت این کشور همکاری های لازم را بکند.

جمهوری اسلامی ایران در حالی پیگیر ساخت یک مرکز فرهنگی در هرات است که چندی پیش گزارشی منتشر شد که کنسولگری این کشور در هرات جواز ساخت دیپلماتیک ندارد. چند ماه است تنش هایی بین شهرداری هرات و کنسولگری ایران در این ولایت ایجاد شده است.

ربانی وزیر امورخارجه نیز وعده داد که برای حل مشکل اختلاف میان شهرداری هرات و قونسلگری ایران در این ولایت، به بخش های مربوط هدابت خواهد داد تا اسناد دست داشته قونسلگری ایران در هرات را مطالعه و قضیه را نهایی سازند.

وزیر امور خارجه افغانستان در مورد تأسیس مرکز فرهنگی ایران در هرات نیز گفت: "افغانستان می خواهد که تأسیس مرکز فرهنگی ایران در هرات برمبنای یک موافقتنامه صورت گیرد تا افغانستان نیز بتواند بر مبنای آن، مرکز فرهنگی اش را در جمهوری اسلامی ایران تأسیس کند."

در این ملاقات در مورد مسایل مختلف دو جانبه دیگر در روابط دو کشور نیز تبادل نظر صورت گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار