رییس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز گفت: یک دستگاه سونوگرافی داپلر رنگی، ویژه اعمال جراحی کلیه در اتاق عمل بیمارستان گلستان اهواز راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر حبیب حی‌بر اظهار کرد: تا پیش از بهره‌گیری از این دستگاه، پزشکان مجبور بودند برای تشخیص بهتر، از تصویربرداری تحت اشعه ایکس استفاده کنند که در نتیجه آن بیمار و پزشک با قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان، با خطر مواجه بودند.

وی افزود: این دستگاه قادر است تصاویر با کیفیت و مطلوبی را در حین انجام لوله گذاری، سنگ‌شکن و جراحی‌های کلیه به پزشکان ارائه کند و به طور کلی تشخیص همراه با درمان با سرعت بالا و ریسک کمتر (به دلیل جلوگیری از بالا رفتن سم خون بیمار) را به ارمغان می‌آورد.

حی‌بر بیان داشت: مهم‌ترین دستاورد راه‌اندازی این دستگاه ارتقاء سطح سلامت بیماران و بهبود کیفیت اعمال جراحی کلیه است.

رییس مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز خاطرنشان کرد: تا پیش از نصب و راه‌اندازی این دستگاه، مدت زمان انجام این‌گونه اعمال جراحی، بدون امکان راهنمایی و مسیریابی، طولانی‌تر بود و مشکلات غیرقابل پیش‌بینی را حین جراحی هم برای پزشکان و هم بیماران به دنبال داشت.

وی اذعان داشت: مزیت دیگر این دستگاه سونوگرافی کالر داپلر مجهز به پرینتر و سه پروب مخصوص، ارتقاء کیفیت آموزش خواهد بود که به ویژه برای دستیاران، یک فرصت آموزشی مناسب است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.