معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، برنامه های این مرکز را در استان شرح داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام علیرضا نیل آبکن اظهار کرد: مرکز آموزش سپاه کلاس های آموزشی، استخر، سالن ورزشی، خوابگاه ۱۵۰ نفره و سالن آمفی تئاتر دارد که البته درصدد گسترش آن هستیم.

وی افزود: با گسترش این مرکز بسیج محلی برای تعلیم و تربیت نیروهای خودش پیدا می کند و کلاس ها و دوره های آموزشی لازم را برگزار می کند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شجره طیبه صالحین در بسیج رسما از سال ۸۸ شروع به کار کرد اما از سال های قبل این کار تربیتی در بسیج شکل خودش را داشت. از وقتی بسیج شکل گرفت به انجام امور تربیتی در مساجد می پرداخت اما تشکیلاتش با این چیزی که اکنون است، متفاوت و دارای سیستم نظارتی جدیدی شده است.

نیل آبکن بیان داشت: یک حلقه متربی داریم که سرگروه دارند، سرگروه ها مربی دارند که اداره کننده آنهاست، مربیان نیز در حلقه مستقل شرکت می کنند که دارای سرمربی هستند و خود سرمربی ها در جلسه ای با استادیار شرکت می کنند.

وی عنوان کرد: استادیاران در جلسه ای شرکت می کنند که استاد دارند، اساتید هم در جلسات استانی شرکت می کنند. در پایگاه فردی که چند سال درس حوزوی خوانده و دانشجویانی که کارشناسی خود را گذرانده و قابلیت کار آموزشی دارند به عنوان سرگروه در مساجد انتخاب می شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: مربیان ما که مسئولیت سرگروه ها را برعهده دارند، عمدتا ائمه جماعات مساجد هستند ولی در اقشار دیگر این سرگروه ها متفاوت و از همان قشر انتخاب می شوند. سرمربیان ما در سال گذشته عمدتا ائمه جمعه و اساتید حوزه بودند که امسال تدبیری اتخاذ شده تا سرمربی ها را گسترش و تعداد جمعیتی آن ها را افزایش دهیم.

نیل آبکن بیان کرد: اساتید شجره طیبه صالحین نیز عمدتا نمایندگان ولی فقیه در استان ها هستند که در استان خوزستان نیز آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه است. همچنین تشکیلات نظارتی و دبیرخانه نیز در دفتر استاد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هر بسیجی را در حلقه می بینیم که در قالب شجره طیبه صالحین به کار فرهنگی و تربیتی در پایگاه بسیج فعالیت دارد، گفت: چند سالی است که برای ارتقای سطح کیفی پایگاه طرحی به نام جوانه های صالحین در تابستان و در سطوح مختلف دبستان، راهنمایی، دبیرستان، طلاب، دانشجویان، پایگاه مقاومت بسیجیان در حال اجراست.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.