با دستور قضایی ؛ محصولات کشت شده در اراضی ملی روستای آقداش از توابع نوبران توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس اداره منابع طبیعی ساوه گفت: بر اساس دستور مقام قضایی, محصول گندم کشت شده در اراضی ملی روستای اقداش از توابع نوبران, که توسط افراد کشت شده بود ضبط و توقیف شد .

توقیف و ضبط محصول اراضی ملی در نوبران

پاژنامه با اشاره به اینکه در دوسال گذشته تذکرات مکرری به شورای روستا در خصوص عدم کشت اراضی ملی داده شده افزود: تاکنون فرد یا افرادی کشت این اراضی را قبول نکرده و همینک براساس برآورد 170 هکتار از اراضی ملی زیر کشت قرار گرفته که درحال برداشت هستیم.

توقیف و ضبط محصول اراضی ملی در نوبران

وی ادامه داد: درصورتی که افرادی ادعای مالکیت این اراضی را داشته باشند می توانند با ارایه مدرک نسبت به تحویل گرفتن محصول خود اقدام کنند و در صورت عدم اثبات مالکیت پیگرد قضایی می شوند.
وی از رفع تصرف 300 هکتار از اراضی ملی شهرستان ساوه در سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری نیز 190 هکتار رفع تصرف شد.

توقیف و ضبط محصول اراضی ملی در نوبران

رئیس دادگاه عمومی بخش نوبران نیز با اشاره به برخورد قاطع با متصرفان اراضی ملی گفت: براساس تحقیقات گسترده طی 15 روز اخیر و اعلام به شورا و اهالی روستا که مبنی بر معرفی کشت کنندگان این اراضی , و عدم اطلاع زارعین دستور ضبط و کشت توسط اداره منابع طبیعی به عنوان متولی اراضی صادر شد.

توقیف و ضبط محصول اراضی ملی در نوبران
 
ابوالحسن شریفی اضافه کرد: اگر شخصی با در دست داشتن اسناد مالکیت خود را به اثبات برساند, مطمئنا برابر مقررات از وی دفاع خواهیم کرد و مقدار اثبات شده ی کشت وی را عودت خواهیم داد.
همچنین حین اجرای دستور مقام قضایی در کشت محصول اراضی ملی, عده ای از کشاورزان با حضور در این اراضی ادعای مالکیت کردند که مقرر شد پس از اثبات ادعا , از طریق مراجع قانونی حق آنها عودت داده شود.
گفتنی است در شهرستان ساوه 355 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که نیمی از این اراضی در بخش نوبران واقع شده و همواره مورد تعرض و کشت و کار افراد مختلف قرار می گیرد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، اراضی ، توقیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.