کرمانشاه؛

سطح زیر کشت زعفران در استان 32 هکتار است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت :سطح زیر کشت زعفران در استان 32 هکتار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: برای افزایش سطح زیر کشت زعفران در شهرستان کرمانشاه به هزار هکتار در صورت فراهم بودن امکانات برنامه ریزی شده است و دریک برنامه سه ساله شدنی است.

نوربخش حاتمی تحقق برنامه توسعه کشت زعفران را منوط به حمایت و مساعدت وزارت جهاد کشاورزی از کشت این محصول دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه سپس اقلیم شهرستان کرمانشاه را معتدل و سرد دانست و گفت: این شهرستان از نظر شرایط آب و هوایی مستعد کشت زعفران است.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مزایای کشت زعفران داشت و با بیان اینکه زعفران محصولی با نیاز آبی کم است، گفت: کشت زعفران تنها به دو مرتبه آبیاری در طول سال نیاز دارد که یک مرتبه آن در شهریور ماه ومرتبه دیگر در مهر ماه انجام می‌شود وبا توجه به اینکه در این دو ماه محصولات دیگر نیازی به آبیاری نداشته و آب‌های آزاد در اختیار کشاورزان است، پرداختن به کشتاین محصول خواهد توانست در افزایش سطح درآمد کشاورزان موثر باشد.

حاتمی افزود: همچنین در این دو ماه میزان تبخیر و تعرق گیاهبه دلیل بالا نبودن دمای هوا پایین است که همه اینها پرداختن به کشت زعفران را در شرایط کنونی که با بحران آب مواجه هستیم در راستای مدیریت منابع آبی حائز اهمیت می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه کشت زعفران یک کشت هفت ساله است، گفت: نیاز نداشتن به هفت سال کشت مجدد این محصول را در فهرست محصولات اقتصادی قرار داده است.

حاتمی در ادامه با بیان اینکه هر هکتار زعفران در سال بین 200 تا 250 نفر روز اشتغال‌زایی دارد، گفت: پرداختن به کشت این محصول خواهد توانست در ایجاد اشتغال بیشتر در شهرستان کرمانشاه مثمر ثمر باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در ادامه سطح زیرکشت زعفران در شهرستان کرمانشاه را در حال حاضر 32 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌‌بینی می‌شود امسال 70 کیلوگرم زعفران در شهرستان کرمانشاه تولید شود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کشت ، زعفران ، سطح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.