همایش اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و نقش معتمدین و شوراهای اسلامی در تحقق آن؛ عصرروز گذشته در روستای منزلاب از توابع بخش مرکزی زاهدان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛ در این همایش که سرمایه گزاران بخش خصوصی فعال در استان، معتمدین و سران طوایف و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت داشتند؛ بر استفاده از همه ی توان و ظرفیت این بخش ها در اجرای منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید شد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: رهبر معظم انقلاب از سالیان گذشته بر عدم وابستگی بودجه کشور به نفت تاکید داشتند؛ چرا که وابسته بودن به نفت و عواید حاصل از فروش آن؛ اقتصاد کشور را بیشتر به سمت تهدیدات اقتصادی دشمن سوق می دهد.
 آیت الله سلیمانی اجرای منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش و سرمایه بومی را ضامن شکل گیری اقتصاد پویا در کشور و راه مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن بر شمرد و گفت: در نقاط مختلف کشور بخصوص مناطق روستایی و شهری این استان؛ ظرفیتهای بکر و دست نخورده ای وجود دارد که با بهره وری مناسب از آن؛ دیگر تهدیدات خارجی برای ضربه به پیکره اقتصادی کشور کارساز نخواهد شد و رشد اقتصادی منطقه و کشور توامان با توسعه استان رقم خوهد خورد.
استاندار هم در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان؛ سرشار از قابلیت هایی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیر مستقیم بر جای خواهد گذاشت.
هاشمی وجود معادن غنی را یکی از این قابلیت ها برشمرد و افزود: هم اکنون 135 معدن استان در مسیر صنعتی شدن قرار دارد.
وی به توسعه بندر و سواحل چابهار و آغاز همکاری های مشترک بین المللی در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: برگزاری اجلاس آیورا در چابهار ؛ این فرصت را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرد تا نگاهها به ساحل و بندر چابهار را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
استاندار افزود: امروزه یک سرمایه گذار ابتدا بدنبال بازار فروش برای محصولی است که در یک منطقه سرمایه گذاری می کند و استان بدنبال آنست تا این دغدغه را کاهش دهد و تولید صادرات محور را با همکاری همه بخش ها؛ ایجاد نماید.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در این همایش گفت: نباید از منابع و ظرفیت هایی که در روستاهای استان وجود دارد براحتی عبور کرد؛ چرا که این من
ابع و ظرفیت ها؛ سرمایه ای عظیم را برای تحول در حوزه اقتصادی منطقه ایجاد می کند.
مولوی اسماعیلزهی افزود: بخش خصوصی با اطمینان بخشی و حمایت دولت در بخش هایی که لازم است؛ می تواند اقتصاد کشور را از شکل امروزی که دولتی است؛ با تغییر روبرو سازد.
 انتهای پیام/گ

برچسب ها: نقش ، معتمدین ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار