مسئول اداره دامپزشکی آبدانان گفت: عملیات مایه کوبی سه هزار راس از جمعیت دام های سنگین شهرستان علیه بیماری تب برفکی پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عسگر درویشی اعلام کرد: به منظور جلوگیری از آلودگی جمعیت دام های سنگین و حفظ سلامت جامعه سه هزار راس از این دام ها بر علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند.
درویشی زمان اجرای این طرح پیشگیرانه را یک ماه عنوان کرد وگفت: بیماری تب برفکی یک عارضه خطرناک ویروسی و عفونی است که براحتی از طریق مواد غذایی، علوفه دامی و تماس منتقل و منتشر می شود که ضمن کم اشتها کردن و کاهش وزن دام، در صورت درمان نشدن به موقع، باعث مرگ دام های آلوده می شود.
وی این شهرستان را مهم ترین قطب تولید و صادرات دام زنده اعلام کرد وافزود: برای تضمین سلامت مصرف کنندگان و رعایت دقیق موازین بهداشتی، شش نفر از دامپزشکان و کارشناسان اداره دامپزشکی بصورت شبانه روزی با استقرار در مبادی ورودی و خروجی و اجرای طرح قرنطینه دام، اعمال محدودیت و برخورد با خروج غیر قانونی دام بر فرآیند ذبح ، فرآوری و توزیع فرآوردهای دامی و پروتئینی در سطح شهرستان نظارت کامل دارند.
درویشی همچنین از مایه کوبی رایگان تمامی دام های سبک این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: شهرستان آبدانان با پرورش 420 هزار راس دام و 11 هزار نفر جمعیت عشایری مقام اول را در استان ایلام داراست.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.