4 درصد از جرایم فضای مجازی در استان فارس به هکرها اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امروزه فناوری های جدید فرصتهای جدیدی را برای مجرمان پدید آورده است.

دسترسی به رایانه ها باعث تسهیل بروز جرائم در دنیای مجازی و حتی دنیای واقعی شده و پدیده ای به نام هک را بوجود آورده است.

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت : هک کردن در واقع ورود به سیستم های دیگران به منظور تخریب و یا برداشت اطلاعات است که حدود 4 درصد از مجرمین در فضای مجازی در استان فارس مربوط به هکرها بوده است.

سرهنگ سید موسی حسینی بیان کرد: اولویت جرائم ما در فضای مجازی و کشور تغییر کرده و نسبت به سالهای گذشته در سال 94 هتک حیثیت و حرمت افراد در فضای مجازی اولویت نخست جرائم را در فضای مجازی به خود اختصاص داده که این مورد در سالهای گذشته و در اوایل تشکیل پلیس فتا در اولویت چهاردهم به بعد بوده است . 

یکی از قربانیان جرائم اینترنتی بیان کرد : برای پرداخت کردن شهریه دانشگاه خود به کافی نت رفتم و بعد از آن یک پیامک با عنوان صفر شدن موجودی حسابم از طرف بانک برایم ارسال شد و پس از پیگیری در پلیس فتا متوجه شدم مورد هک قرار گرفته ام .

همچنین یکی از متهمان جرائم اینترنتی گفت: من حساب بانکی افراد را هک می کردم به این شکل که به کافی نت رفته و با استفاده از بد افزاری که نوشته و روی سیستم های کامیپوتری نصب کرده بودم اقدام به هک کردن حساب افراد می کردم .

کامران باور کارشناس کامپیوتر نیز بیان کرد: کاربران اینترنتی باید توجه داشته باشند که پسورد اینترنتی خود را در سیستم مشکوک ذخیره نکنند و از سیستمی که کسی دیگر با آن کار کرده است استفاده نکنند زیرا ممکن است برنامه ای روی سیستم نصب باشد که بتواند رمز و پسورد شما را بردارد . 

رئیس پلیس فتای استان فارس نیز اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود هکرها می توانیم با به روز کردن سیستم ها و نصب یک آنتی ویروس قوی علاج واقعه را قبل از وقوع کنیم.

در هر 30 ثانیه از هر 4 نفر یک نفر مورد حمله هکرها قرار می گیرد که ما می توانیم با به روز کردن سیستم ها از ورود هکرها جلوگیری کنیم .

انتهای پیام/ن-پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار