کمیته های استهلال در مصر در حالی امروز دوشنبه به رصد هلال ماه شوال می پردازند که رئیس موسسه اخترشناسی این کشور چهارشنبه را روز عید فطر می‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الیوم السابع، نمایندگان دارالفتوا و موسسه اخترشناسی و وزارت اوقاف مصر امروز دوشنبه به رصد هلال ماه شوال خواهند پرداخت.

اسامه رحومه، رئیس امور اخترشناسی مصر، گفت: تعداد کمیته هایی که اقدام به رصد هلال ماه خواهند کرد، هفت تا دوازده تا است. این کمیته ها در سراسر مصر از شمال تا جنوب به رصد خواهند پرداخت.

وی افزود: تعداد اعضای هر کمیته 15 نفر است که شامل نمایندگان دارالفتو، وزارت اوقاف و موسسه اخترشناسی هستند که نیروهای امنیتی نیز وظیفه تامین امنیت گروه رصد کننده را برعهده خواهند داشت. مرکز اصلی رصد در حلوان است.

رحومه تاکید کرد: همه کشورهای عربی امسال عید فطر را همزمان جشن می گیرند. در همه کشورهای اسلامی هلال ماه قبل از خورشید غروب می کند. روز دوشنبه یوم‌الرویه است موضوعی که تاییدی بر سی روزه بودن ماه رمضان با مجموع 475 ساعت در مصر است.

از سوی دیگر، حاتم عوده رئیس موسسه اختر شناسی مصر گفت: ماه رمضان امسال 30 روز است و آخرین روز ماه مبارک روز سه شنبه برابر با پنجم ژوئیه (15 تیرماه) است و روز چهارشنبه ششم ژوئیه (16 تیرماه) اولین روز ماه شوال و روز عید فطر است.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار