شهردار تبریز از هزینه 5 هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های گسترده عمرانی در دو سال گذشته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی در جمع کارشناسان عمران و شهرسازی شهرداری تبریز اظهار داشت: حرکت‌هایی که شهرداری در دو سه سال‌گذشته آغاز کرده، رفع نیازهای عمرانی و حل گره‌های قدیمی ترافیک بوده که تاثیر آن در سیمای کلی شهر بارز است.

وی با اشاره به احداث 12 تقاطع غیرهمسطح در مسیرهای پرتراکم شهر در سه سال گذشته، افزود: بررسی‌های مستند موید این مطلب است که وضعیت امروز ترافیک در این مسیرها، تفاوت آشکار با وضعیت متراکم گذشته دارد.

نجفی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این تقاطع‌ها، در مناطق کم‌برخوردار شهر تعریف و اجرا شده و همین امر، در کنار تقویت روان‌سازی مسیرها و زیرساخت‌های شهر، سیمای کلی شهر را ارتقا داده است.

وی پروژه عظیم میدان آذربایجان را از اقدامات کم‌نظیر در توسعه‌و‌عمران شهری توصیف و خاطرنشان کرد: این طرح، اَبَرپروژه‌ای است که حجم عملیاتی و هزینه‌ای آن، معادل اجرای چندین تقاطع غیرهمسطح زیرگذر و روگذر بوده و پیشرفت محدوده داخلی آن از نیمه گذشته است.

شهردار تبریز با یادآور شدن اقدامات جدی شهرداری در خصوص بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: از نخستین روز آغاز مسئولیت سعی کرده‌ایم نگاه واقع‌بینانه‌ای را به بافت حاشیه‌نشین شهر داشته باشیم؛ بر این اساس، در کنار اقدامات کم‌نظیری چون «طرح نجات تبریز»، اجرای رمپ‌های خروجی به اتوبان پاسداران و مسیرگشایی‌های سنگین و هزینه‌بر از قبیل سیلاب‌قوشخانه و ملازینال، برنامه‌های تثبیت و انتقال حاشیه‌نشینی شمالی تبریز را مورد توجه قرار داده که پروژه مسکن‌سازی 300 واحدی در شهرک ارم و اجرای 600 واحد مسکونی در شهرک اندیشه مصداق عینی آن است.

وی با بیان این‌که پارک بزرگ تبریز از مهم‌ترین پروژه‌های پارک‌سازی کشور است که علی‌رغم شرایط کاربری فضای سبز، از حدود 40 سال پیش بلاتکلیف بود، اضافه کرد: شهرداری با جذب سرمایه‌گذاری به ارزش 1 هزار میلیارد تومان، محدوده این پروژه را در مساحت 153 هکتار تعریف کرده که این امر، نقش ارزنده در تقویت منطقه کم‌برخوردار شهر و توزیع فرصت‌های تفریحی خواهد داشت.

نجفی با اشاره به این‌که اقدامات عمرانی شهرداری تبریز در خدمت ضرورت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر است، گفت: ساخت بیمارستان ویژه کودکان مبتلا‌به‌سرطان، نمود واقعی این نگرش است که سال گذشته توسط شهرداری تبریز به اتمام رسید و مراحل تجهیز آن، اخیراً توسط دانشگاه علوم‌پزشکی آغاز شده است؛ به این ترتیب، نقش اساسی در دغدغه‌های سلامت کودکان خواهد داشت.

وی، احداث سالن‌های چندمنظوره و پارک‌های محلی را از برنامه‌های سالانه‌ای عنوان کرد که علاوه بر توسعه نشاط اجتماعی، در مواقع بحرانی نیز کارساز خواهد بود.

شهردار تبریز با یادآور شدن طرح‌های توسعه فضای سبز خاطرنشان کرد: جنگل‌کاری‌های انبوه در تفرج‌گاه‌ عباس‌میرزا و آرپا‌دره‌سی، توسعه چشمگیر عون‌بن‌علی و ائل‌گلی، مجاری تنفس شهر و فرصت‌های نشاط اجتماعی را در آینده‌ای نزدیک، افزایش خواهد داد.

وی اظهار داشت: این اقدامات در حالی با حمایت شورای محترم، توسط شهرداری تبریز اجرا می‌شود که تنگناهای مالی، در مدیریت بیشتر کلان‌شهرهای کشور بارز است؛ ولی با این حال، مصمم هستیم که با تعریف راهکارهای اثرگذار مالی و جذب زمینه‌های سرمایه‌گذاری، برنامه‌های توسعه شهر را در کمیت و کیفیت بیشتر، ادامه دهیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.