مدیرکل استاندارد کردستان گفت: از 137 واحد تولید مصالح ساختمانی فعال در استان 90 درصد پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،منصور لهونیان در بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان گفت: در حال حاضر در استان کردستان 244 واحد تولید مصالح ساختمانی وجود دارد که از این تعداد 137 واحد فعال بوده و بقیه غیرفعال هستند.

وی افزود:تاکنون 369 پروانه بهره‌برداری مصالح ساختمانی در استان ثبت شده که از این تعداد فقط 105 پروانه معتبر هستند و 70 پروانه ابطال و 15 پروانه نیز به حالت تعلیق در آمده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان بیان کرد: در بازدیدهای کارشناسان این اداره کل طی 6 ماه گذشته تعداد 13 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی در این استان پلمب شده‌اند.

لهونیان درپایان گفت: باید کل بخش ساختمان با ایجاد یک تعاونی مشخص در قالب گروهی، جمعی و مشارکتی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط ساماندهی شود.

گفتنی است،بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان با موضوع بررسی موانع و مشکلات بهبود فضای کسب و کاردرحوزه تولیدمصالح ساختمانی باحضور انجمن تولید کنندگان وصادرکنندگان مصالح ساختمانی استان درسالن شهدای استانداری کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.