مسئول ساماندهی تشکل ها و برنامه های متمرکز موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: ترویج پیام های تربیتی امام رضا(ع) رسالت کاروان های رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید محسن شرافت در کارگاه آموزشی مسئولان کاروان های رضوی نهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشیدبا بیان اینکه کاروان های زیر سایه خورشید می توانند با درایت امواج محبت امام رضا(ع) را به سراسر ایران و جهان برسانند،گفت: تعامل و هماهنگی افراد مسئول در طرح جشن های مردمی زیر سایه خورشید ضروری است.

وی با اشاره به اینکه رعایت ملاحظات و چارچوب های آستان قدس رضوی در شیوه گویش، رفتار، سخنرانی ها و ... توسط تمامی اعضای کاروان و تشکل های مجری اصل تاثیرگذاری این حرکت فرهنگی است، افزود: کاروان های رضوی با شناسایی افراد، شخصیت های جوان مستعد و تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در داخل و خارج کشور زمینه همکاری مردم خصوصا قشر جوان را در طرح زیر سایه خورشید فراهم می کنند.

شرافت با بیان اینکه دریافت نذورات نقدی توسط کاروان های رضوی در حین سفر ممنوع است، تصریج کرد: کاروان های رضوی در طول سفر باید از دادن هرگونه وعده به کانون ها، مسئولان و عموم مردم مبنی بر ارائه خدمات در مشهد مقدس پرهیزکنند.

وی افزود: تاکید بر موضوع زیارت از راه دور و سبک زندگی جهادی به عنوان شالوده محتوایی طرح زیر سایه خورشید است و مسئولان و دست اندرکاران در این طرح باید توحه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

مسئول ساماندهی تشکل ها و برنامه های متمرکز موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: ارائه مشاوره فرهنگی مورد نیاز تشکل ها در راستای شعار سال و تشویق آنان به انجام فعالیت های جهادی، تاکید بر اقامه نماز اول وقت در برنامه، توجه به وحدت میان شیعه و سنی و پرهیز از گفتاری که موجب اختلال می شود و حضور در جلسات مشترک اعضای کاروان در طول سفر از دیگر مواردی است که کاروان های رضوی باید به آن توجه کنند.

شرافت افزود: موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی همواره به دنبال نشر و گسترش سنت و سیره رضوی است. برگزاری جشن های زیر سایه خورشید از سال 1386 یکی از برنامه های تاثیر گذار این موسسه در راستای افزایش معرفت و شور، شعور و نشاط دینی و معنوی است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.