همایش مديران فرهنگي سراسر ايران و پانزده شهر نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران از 19 الی 21 تیر 95 در نیشابور برگزار می‌شودونخستین شبکه شهرهای دوستدار کتاب ایران رونمایی خواهدشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت:به منظور توسعه فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی و با هدف حمایت از برنامه‌های ابتکاری و فعالیت‌های جذاب و مردم‌پسند در موضوع کتاب و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری برخی نهادهای دولتی و غیردولتی و شهرهای متقاضی پایتخت کتاب ایران طی دو دوره برگزاری مجموعه کارگاه‌ها ی فرهنگی در نیشابور به عنوان پایتخت‌های کتاب ایران برگزار می گردد.

عباس کرخی افزود:شبکه شهرهای دوستدارکتاب یک تشکل فرهنگی است که از گردهم آیی شهرهای نامزد و برگزیده دریافت عنوان پایتخت کتاب -که هر سال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نهادهای مختلف برگزار می شود- تشکیل می شودواین شبکه با اهداف فرهنگي و مقاصد غيرانتفاعی، غير سياسي و غیرتجاری و به صورت غیر دولتی و غیر صنفی تاسيس شده است.

کرخی گفت:این مجموعه کارگاه‌ها که از 19 الی 21 تیر 95 در نیشابور برگزار می گردد به منظور تبادل تجربیات و آگاهی از روش‌های مدیریت و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی شامل اصول برنامه‌ریزی، شیوه‌های تدوین برنامه عملیاتی، مدیریت منابع و شیوه‌های جذب مشارکت‌های مختلف، مستندسازی و روابط عمومی طراحی‌شده یکی از برنامه‌های پیشنهادی شهر نیشابور است که در پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه های روابط عمومی و مستندسازی فعالیت‌ها، الگوهای تدوین برنامه عملیاتی، اصول برنامه‌ریزی فرهنگی، مدیریت منابع و شیوه‌های مشارکت مردمی ،تجربه‌های موفق ایرانی، تجربه‌های موفق جهانی،معلمان مروج کتاب، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، مدیران روابط عمومی نهادهای شهر، گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی در نیشابور برپاخواهدشد.

کرخی یادآورشد: این کارگاه ها توسط استادان برجسته کشور رضا خانی، مرتضی رضوانفر، علی‌اصغر سیدآبادی، بهروز فتحی، عبدالمهدی مستکین، افسر موموندی ،مسعود غلام پور راد ،ابراهیم حیدری، اسماعیل یزدانپور، مهدی حشمتی خرم رودسری ،همایون امیرزاده ،مرتضی رضوانفرو فاطمه گنابادی ثانی تدریس می گردد.

کرخی همچنین با اشاره به انتخاب نیشابور به عنوان پایتختی کتاب کشوردر سال گذشته افزود: به دنبال پایتخت جهانی کتاب نیز هستیم که هر ساله از سوی یونسکو به شهری اعطا می‌شود که برای تقویت جایگاه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی اقدامات و برنامه های چشمگیری ارائه کرده است.

دبیر دومین پایتخت کتاب ایران گفت: از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح فراهم آوردن مشارکت بخش‌ها و سازمان‌های غیردولتی و دولتی در اجرای فعالیت‌های کتاب‌خوانی است و بسیاری از برنامه‌هایی که به شکل تفاهم نامه در شهرها و شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، ادارات آموزش و پرورش، صاحبان صنایع و کارخانه‌ها و حتی تیم‌های ورزشی منعقد شده است باعث می گردد بسیاری از سازمان‌ها و افراد در شهرها درگیر فعالیت‌های کتاب‌خوانی خواهند شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار