وزیر کشور گفت: در اقتصاد مقاومتی باید به سهم روستاها توجه ویژ‌ه‌ای کرد.

اقتصاد مبتنی بر نفت، نمی‌تواند پاسخگوی کشور باشد/ فعالیت روستاها در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی موثر استبه گزارش خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در نشست هم‌اندیشی برای تدبین برنامه‌های توسعه‌ای در روستاها که عصر روز دوشنبه 14 تیرماه در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حمایت‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور پیگیری می‌شود، اظهار داشت: این مدل از اقتصاد، کوتاه مدت نیست و باید مسیر‌هایش ریل‌گذاری شده تا با رفع موانع، حرکت آن را سرعت ببخشیم تا به مقاصد تعیین‌شده دست پیدا کنیم.

وی افزود: برای این منظور، 3 استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان را به عنوان الگو مشخص کردیم و وزارت کشور تمام مقررات در حوزه اقتصادی را با اختیارات ویژه در این استان‌ها فراهم کرده است و امیدواریم موقعیت‌های این سه استان به سایر استان‌ها تسری پیدا کند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه گزارش عملکرد این سه استان باید به رهبری و رئیس دولت ارائه شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی صرفاً یک پروژه نیست بلکه تقکری است که بر مبنای دانش‌محوری، مردم‌محوری و درون‌نگری شکل گرفته و مقام معظم رهبری بر اجرای آن تأکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اقتصاد مبتنی بر نفت، با توجه به نوسانات قیمت آن نمی‌تواند پاسخگوی کشور باشد؛ بر همین اساس در این سه استان، برنامه‌های ویژه‌ای را در جلسات تخصصی ارائه دادیم که از جمله آن‌ها، فرهنگ‌سازی است که کار جدی آن شروع شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در همین راستا باید گفتمان اقتصاد مقاومتی در همه نقاظ کشور غالب شود که یکی از حوزه‌های فعالیت در این زمینه، روستاها هستند.

رحمانی فضلی تصریح  کرد: پیرو این اقدام، مدیریت روستایی باید در دستور کار قرار گیرد و باید به این سوال پاسخ دهد که سهم روستا در اقتصاد مقاومتی چیست و اقتصاد مقاومتی چگونه باید در آنجا عملیاتی شود؛ بر این اساس فعالیت‌های روستایی شاید کوچک باشد اما بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار