فرماندهی انتظامی استان در آستانه پايان ماه مبارک رمضان و نزديکی حلول ماه شوال و عيد سعيد فطر اطلاعيه به شرح ذيل منتشر کرد.

اطلاعيه‌ فرماندهی انتظامی استان مازندران به مناسبت عيد سعيد فطربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با عنايت به پايان ماه مبارک رمضان و در پيش بودن عيد سعيد فطر و آغاز دور دوم سفر های تابستانی از 15 تيرماه، فرماندهی انتظامی استان مازندران در اطلاعيه ای ضمن تبريک عيد سعيد فطر و آرزوی قبولی طاعات وعبادات به هموطنان و هم استانی های عزيز توصيه کرد:

با توجه به اعمال محدوديت های ترافيکی در محور های مواصلاتی استان از ساعت 12 روز سه شنبه 15 تيرماه تا روز شنبه 19 تيرماه ضمن رعايت قوانين ومقررات راهنمائی و رانندگی در طول سفر به هشدارهای پليس راه و راهنمائی و رانندگی توجه کنند.

ستاد های اجرايی خدمات سفر استانی و شهرستانی امکانات، تمهيدات و برنامه های فرهنگی، رفاهی و اقامتی مناسبی را متناسب با ظرفيت و امکانات موجود در استان برای هموطنان و شهروندان عزيز فراهم کرده اند، که ضروری است مسافران و گردشگران عزيز قبل از انتخاب مقصد از کيفيت خدمات و ميزان ظرفيت اقامتگاهها و مسير های دسترسی، اطلاعات لازم را جمع آوری کنند.

با توجه به تعطيلات چند روزه عيد سعيد فطر، به هموطنان عزيز توصيه می شود، زمان رفت و برگشت خود را به گونه ای مديريت کنند تا با ترافيک های ايام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان سفر رفت خود را قبل از شروع تعطيلات و يا سفر بازگشت خود را به روز های بعد از تعطيلات موکول کنند.

به مسافران،گردشگران و زائران گرامی توصيه می شود، ضمن حفظ آرامش خود در ترافيک های احتمالی نهايت همکاری را با پليس راهنمائی و رانندگی و مأموران پليس راه به عمل آورده و از توقف های غيرضروری در حاشيه جاده و ساير نقاط که موجب ترافيک می شود، خودداری کنند.

مسافران و گردشگران در زمان حضور در سواحل دريا و تفرجگاهها ضمن رعايت شئونات اسلامی و اخلاقی نسبت به حفظ و نگهداری اموال و اشياء گران قيمت دقت داشته و از رها کردن خودرو در مکان های خلوت و دور دست خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به پليس110 و يا ماموران مستقر در طرح های سالم سازی دريا اعلام کنند.

از کليه سازمان ها، نهاد ها و موسسات دولتی و بخش خصوصی و گروه های مردمی که در موضوع ارائه خدمات سفر مسئوليت های مختلفی را برعهده دارند، درخواست می شود، در ارائه خدمات؛ نسبت به اطلاع رسانی و راهنمايی مسافران اقدام لازم را معمول داشته و با استقرار در اماکن و مبادی محل حضور مسافران و گردشگران، نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

هموطنان عزيز به ياد داشته باشند، دريا يک نعمت الهی است که بايد از آن استفاده شود، به ظاهر آرام است و به روی تو لبخند می زند،آيا می دانيد، هرساله تعدادی از هموطنانمان را به کام مرگ مي برد، پس بيائيم با همکاری ناجيان غريق و همياران پليس ساحلی در سواحل دريا سلامت خود و خانواده مان را تضمين کنيم.

دريا عليرغم جذابيت، خطرناک نيز هست، مراقب خود و فرزندانتان باشيد. و از شنا در مناطق ممنوعه و آسيب پذير دريا خودداری کنيد.

پليس مجری قانون است،چه در خيابان و چه در ساحل دريا، با رعايت قانون و موازين اخلاقی، پليس را در خدمت رسانی ياری کنيد و حقوق هموطنان خود را با زير پاگذاشتن موازين اخلاقی ضايع نکنيم.

مسافران و شهروندان در زمان استفاده از اماکن رفاهی، اقامتگاه ها و مراکز تفريحی و توريستی از مکان های دارای مجوز قانونی و معتبر استفاده کنند.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.