انفجارهای انتحاری عربستان به خصوص در مجاورت مسجدالنبی در مدینه، واکنش های گسترده ای در پی داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، وقوع انفجارهای انتحاری در عربستان سعودی به خصوص نزدیک حرم نبوی در مدینه منوره، واکنش های گسترده ای را در پی داشت.

شورای همکاری خلیج فارس با محکومیت شدید انفجارهای انتحاری روز گذشته، بر توانایی دستگاه های امنیتی عربستان در مقابله با این حوادث تأکید کرد. عبداللطیف بن راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، این انفجارهای تروریستی را جنایاتی هولناک خواند که با تمامی ارزشها و اصول انسانی و اخلاقی در تضاد هستند. وی با بیان اینکه تروریسم، آفتی خطرناک است که باید تمامی تلاش ها برای نابودی آن و رهاندن جوامع از شر آن بسیج شوند، بر ایستادن کشورهای شورای همکاری و حمایت این نهاد از اقدامات عربستان در جهت ایجاد امنیت و ثبات تأکید کرد.

اتحادیه عرب نیز با محکوم کردن انفجارهای تروریستی روز گذشته در عربستان اعلام کرد تروریسم دین و میهنی ندارد.

"احمد ابوالغیظ،" دبیرکل اتحادیه عرب با محکوم کردن این حوادث، به ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، دولت و ملت این کشور و خانواده های قربانیان تسلیت گفت.
دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد: این انفجارهای شرم آور بار دیگر نشان داد تروریسم دین و میهنی ندارد. به خصوص آن که افرادی که این جنایات شرم آور را انجام می دهند، حرمت ماه مبارک رمضان و یا اماکن مقدس را نگاه نمی دارند.

امارات متحده عربی نیز با محکوم کردن حملات تروریستی روز گذشته بر ایستادن در کنار عربستان تأکید کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات گفت: ما در صفی واحد در کنار برادرانمان در عربستان سعودی به منظور مقابله با تروریسم مجرمانه ای که به دنبال ایجاد وحشت و فتنه است، خواهیم ایستاد.

وی بار دیگر بر ایستادن دولت امارات و همبستگی کامل این کشور با ملت و رهبران عربستان در اتخاذ اقدامات لازم برای ریشه کن کردن خطر تروریسم تأکید کرد.
اردن نیز بر ایستادن کامل و همبستگی با عربستان در مقابله با تروریسم کوری که امنیت و ثبات این کشور را هدف قرار داده تأکید کرد.

محمد مؤمنی، وزیر اطلاع رسانی اردن گفت: جنایت وحشتناکی که بی گناهانی از سراسر جهان را در وقت عبادت در اماکن عبادتی هدف قرار داده، در زمانی که جهان اسلام آماده جشن عید مبارک فطر می شود، دلیلی بر تاریکی نیروهای شیطانی است که کشورهای عربی و اسلامی را هدف قرار داده است.

بحرین نیز به شدت انفجار تروریستی مدینه منوره را محکوم کرد و آن را اقدامی شنیع خواند.
مصر نیز در بیانیه ای که از سوی وزارت خارجه این کشور صادر شد، حملات تروریستی نزدیک حرم نبوی و مسجدی در قطیف را با شدیدترین لحن محکوم کرد.

الازهر نیز با محکوم کردن انفجارهای تروریستی عربستان، بر حرمت بیت الله و مسجد نبوی که جایگاهی رفیع در قلب مسلمانان دارد، تأکید کرد.

سفیر آمریکا در عربستان سعودی نیز با محکوم کردن حملات تروریستی روز گذشته گفت: "در زمانی که ماه مبارک رمضان در شرف پایان است و در حالی که مسلمانان در آمریکا و عربستان سعودی و در سرتاسر جهان خود را برای عید مبارک فطر آماده می کنند، بسیاری از ما دچار ناراحتی شدیم؛ خصوصا خانواده افراد امنیتی سعودی و افراد دیگری که در این حملات کشته و یا زخمی شدند. من و تمامی افراد این حملات شنیع را محکوم می کنیم."

رئیس شورای ملی فلسطین نیز در پیامی انفجارهای انتحاری روز گذشته را محکوم کرد. وزیر دادگستری لبنان نیز با محکوم کردن انفجارهای روز گذشته، گفت: اسلام میانه رو نخستین هدف تروریسم کور به شمار می رود.

سازمان همکاری اسلامی، عمان، قطر، مفتی طرابلس، مفتی اردن، رئیس شورای افتای کویت، قاضی القضات اردن، وزیر اوقاف فلسطین،  وزیر خارجه بحرین، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور دینی، معاون وزیر خارجه کویت و مفتی بیت المقدس نیز در پیامهایی جداگانه، حملات تروریستی روز گذشته عربستان سعودی را محکوم کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۵ تير ۱۳۹۵
آتش که غریزی و کنترل نشده روشن بشه دامن همه از جمله آتش افروز را هم خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ تير ۱۳۹۵
دزد که به دزد بزنه شاه دزده عربستان خودش تروریست پرور و حامی آن است
آخرین اخبار