مردم روستای زرده از توابع شهرستان دالاهو بعد از گذشت سال های طولانی از جنایت بمباران شیمیایی توسط رژیم صدام بعثی، از مشکلات فراوان جسمی و روحی رنج می برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدی رییس شبکه  بهداشت و درمان شهرستان دالاهو گفت: جانبازان شیمیایی در روستای زرده 392 نفر هستند که جانبازی 312 نفر از آنها تایید شده است و پرونده 80 نفر از مردم این روستا برای ثبت نهایی در دست اقدام و بررسی است.
وی افزود: اکثر مصدومین بمباران شیمیایی دچار ناراحتی و بیماری های پوستی، چشمی، ریوی و اعصاب شده اند که مشکلات ریوی و پوستی آنها شایع تر از دیگر بیماری ها است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو توضیح داد: کمیسیونی از طرف بنیاد شهید برای بقیه جانبازان برگزار می شود و درصد جانبازی آنها بررسی و تعیین می شود.
بیماری های پوستی و ریوی مشکلات طولانی مدت برای مصدومین ایجاد کرده اند
علی ابراهیمی متخصص پوست و مو گفت: مردم روستای زرده بیشتر دارای مشکلات پوستی هستند زیرا در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفته اند و دچار مسمومیت شده اند.
وی افزود: مشکلات پوستی آنها بیشتر شامل سوختگی ها و تاول ها و جاهای سوختگی هایی است که در زمان قبی دچار تاول شده اند و بعد از تاول، جای سوختگی آن باقی مانده است و تغییر رنگ داده است.
متخصص پوست اضافه کرد: بیشتر مصدومین از خشکی پوست خود شاکی هستند زیرا سبب خارش و یک سری علایم برای آنها می شود که هر روز از آن رنج می برند و این علاوه بر علایم ریوی آنها است که در طولانی مدت برای آنها ایجاد شده است.
تعداد مصدومین شیمیایی روستای زرده بیشتر از آقایان است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.