بندرعباس؛

نصب کابل بین سکوهای میدان رشادت

عملیات نصب کابل بین سکوهای R4و W4 میدان رشادت منطقه لاوان با همکاری متخصصان تعمیرات زیر آب این منطقه با موفقیت انجام شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،رییس منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: در این عملیات نصب لوله‌های هدایت‌کننده در ناحیه جزر و مدی سکوهای R4 وw4 و عبور دادن کابل برق چاه‌های w4 انجام شد.
محمودرضا فرود حقیقی افزود : هدف از انجام این عملیات افزایش و ساخت دو رشته لوله 8 اینچ برای محافظت از کابل در ناحیه تلاطم هر دو سکو است .
وی گفت : روش استاندارد این کار استفاده از شناورهای مجهز به سیستم کنترل اتوماتیک ماهواره‌ای است که نصب لولههای هادی کابل بین سکوهای R4و W4 منطقه لاوان روش منحصر به فرد روش ابداعی واحد تعمیرات زیر آب این منطقه است.
رییس منطقه عملیاتی لاوان شرکت نفت فلات قاره ایران افزود : این روش در ناحیه تلاطم که نقطه ضعف آن است، در داخل لوله قرار داده شده‌اند که به دلیل حفاظت کامل، عمر کاری کابل را چندین برابر افزایش می یابد .
میدان رشادت در حدود110 کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است و دارای سه مجموعه سکوهای رشادت 7، رشادت 4 و رشادت 3 بوده است.
جزیره لاوان در فاصله 18 کیلومتری از سواحل جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس واقع شده است.
در این منطقه میدان های نفتی سلمان ، رشادت ، بلال و رسالت وجود دارد .
درمنطقه لاوان روزانه105 هزار بشکه نفت استخراج می شود .
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.