کارشناس ارشد ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از بومی سازی دستگاه کنترل دور پمپ های گردش آمین در واحدهای تصفیه گاز این شرکت خبرداد.

مهدی توجکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد افزود: با توجه به اهمیت پمپ های گردش آمین در فرآیند تصفیه گاز و حساسیت بالای کنترل این ماشین آلات دوار و کمبود قطعات یدکی سیستم کنترل قبلی در زمان تحریم ها و هزینه بالا و زمان بر بودن تامین این تجهیزات، در سال 91 پروژه ای با عنوان " بومی سازی سیستم های کنترل دور پمپ های گردش آمین " تعریف شد.

وی گفت: با مشارکت یکی از شرکت های داخلی اولین نمونه آن ساخته و در سال 92 در واحد تصفیه گاز شماره چهار این مجتمع نصب گردید.

توجکی تصریح کرد: بعد از دو سال آنالیز شرایط کنترلی و تحلیل داده های ثبت شده مشکلات و نواقص موجود با همکاری و مشارکت شرکت داخلی برطرف و نمونه اولیه تکمیل شد.

کارشناس ارشد ابزار دقیق پالایشگاه خانگیران بیان کرد: از سال 92 تاکنون و بعد از 17 هزار و 520 ساعت کارکرد موفق، خوشبختانه هیچ خطای کنترلی نداشته ایم و در حال حاضر دستگاه کنترل دور بومی شده و بر روی

توربین های گردش آمین دوم و سوم واحد تصفیه گاز شماره چهار نصب گردید.

وی خرید خارجی این دستگاه را 850 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این دستگاه توسط شرکت ایرانی با 150 میلیون ریال ساخته شده است.

توجکی تاکید کرد: اجرای این پروژه حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال صرفه جویی را به همراه داشته است که در صورت نصب در سایر پالایشگاه ها و صنایع افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

کارشناس ارشد ابزار دقیق شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد خاطر نشان ساخت: این واحد با محوریت قراردادن اصل خودکفایی و با تکیه بر دانش و تخصص نیروی انسانی، زمینه رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان را فرآهم آورده است و گام های عملی را در عرصه اقتصاد مقاومتی برداشته است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار