پایگاه اسمارت کوکی به بررسی نکاتی برای جلوگیری از بروز انواع اختلالات جسمی پس از پایان ماه رمضان پرداخته است.

با این 5 نکته سلامتی خود را پس از ماه رمضان تضمین کنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اسمارت کوکی؛ عید فطر پایان ماه صیام است. مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه‌داری با برگزاری این عید پایان ماه رمضان را جشن می‌گیرند.

پس از یک ماه روزه‌داری، طبیعی است که افراد بار دیگر به خوردن انواع خوراکی‌هایی که در ماه رمضان تمایلی به مصرف آن‌ها نداشتند روی بیاورند. آنچه در پایان ماه روزه‌داری مهم است احتیاط افراد برای خوردن است. با توجه به میزان کالری مصرف‌شده در ماه رمضان، اندام‌های داخلی بدن از مقاومت پایینی برای هضم خوراکی‌های سنگین برخوردارند و هرگونه تغییر ناگهانی در حجم کالری واردشده می‌تواند عوارضی همچون سوءهاضمه، نفخ و یا اضافه‌وزن را منجر شود.. بنابراین برای جلوگیری از بروز انواع اختلالات داخلی و بدنی بهتر است به نکاتی را که در ادامه آمده توجه کنید:

1. پیاده‌روی و ورزش‌های سبک

پیاده‌روی و ورزش‌های سبک با تنظیم جریان هورمون‌های بدن، آرامش و شادی را برای افراد به ارمغان می‌آورد و تأثیر مثبتی بر خلق‌وخوی افراد می‌گذارد. این روند اشتهای افراد را مدیریت می‌کند و هرگونه بی‌میلی به غذا یا پرخوری را کنترل می‌کند.

2. سبزیجات بیشتری مصرف کنید

بهترین راه برای کنترل اشتها مصرف سبزیجات است. سبزیجات نه‌تنها از کالری کمتری برخوردارند بلکه با مصرف چند وعده از آن‌ها ویتامین‌های موردنیاز بدن بدون ابتلا به چاقی تأمین می‌شوند.

3. حجم مواد غذایی مصرفی را مدیریت کنید

اختلالات گوارشی یکی از بیماری‌های مرسوم پس از ماه رمضان است که بخش عمده آن به دلیل مصرف حجم بالایی از مواد غذایی رخ می‌دهد. بنابراین در میهمانی‌های عید فطر بهتر است حجم مواد غذایی مصرفی را مدیریت کنیم.

4. مصرف نوشابه ممنوع

افراد معمولاً به بهانه مصرف غذاهای سنگین، نوشیدن انواع نوشابه‌های گازدار و پر قند را توجیه می‌کنند. این در حالی است که نوشابه‌های گازدار نه‌تنها به روند هضم غذا کمکی نمی‌کنند بلکه قند خون، چاقی و مشکلات گوارشی را تشدید می‌کنند. بهتر است نوشیدنی‌های گیاهی یا دوغ را جایگزین انواع نوشابه‌های صنعتی کرد.

5. میوه‌های خشک را جایگزین قند و شیرینی کنید

یک فنجان شیرخرما، چند عدد انجیر خشک یا یک‌مشت توت جایگزین مناسبی برای شکلات و شیرینی است. با پایان روزه‌داری نیاز بدن به قند افزایش می‌یابد. بی‌توجهی به این موضوع و افزایش مصرف قند خط چاقی و بیماری قند خون را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار