ژاپن اتهام انجام اقدامات تحریک‌آمیز در برابر ارتش چین را رد کرد

ژاپن اتهامات وارد شده از سوی ارتش چین، در خصوص انجام اقدامات تحریک‌آمیز را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز؛ ژاپن روز سه شنبه اتهام چین در خصوص انجام اقدامات تحریک آمیز در مقابله با ارتش این کشور را رد کرد. چین اعلام کرده بود هواپیماهای ارتش ژاپن در مقابله با جنگنده های این کشور در هنگام پرواز بر فراز مناطق مورد اختلاف، اقدامات "تحریک آمیز" انجام داده اند. بر اساس این گزارش، دو فروند هواپیمای Su-30 چینی که در حال انجام ماموریت معمول گشت بودند با دو فروند هواپیمای f-15 ژاپنی مواجه شدند که به سرعت در حال حرکت به سوی این هواپیماها بودند و آن ها را در رادار شلیک خود نیز دنبال می کردند.

در اعلامیه کشور چین آماده است: "انجام چنین اقداماتی از سوی جنگنده های ‍ژاپنی می تواند به آسانی باعث وقوع حادثه و به خطر افتادن جان افراد و صلح و آرامش در منطقه شود. ما از ژاپن می خواهیم تا از انجام اقدامات تحریک آمیز بپرهیزد."

ژاپن در پاسخ به این اتهامات انجام اقدامات تحریک آمیز را رد کرد و اعلام کرد تنها زمانی دو جت را برای مواجه با جنگنده های چینی ارسال کرد، که جت های چینی در حال ورود به مناطق مورد مناقشه بودند. در ادامه این جوابیه آمده است که هواپیماهای ژاپنی از یک رادار برای تشخیص موقعیت جت های چینی استفاده کرده و هیچ اقدام تحریک آمیزی انجام نداده اند.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده است نیروی هوایی این کشور در ماه های آوریل، مه و ‍ژوئن بیش از 200 بار به ارسال جنگنده برای مقابله پرداخته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار