ایلام؛

حمایت سازمان ملل برای مقابله با گسترش گرد و غبار

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: این نهاد بین المللی با پیشنهاد ایران قطعنامه ای مبنی بر ارزیابی وضعیت گرد و غبار در جهان مصوب کرد که اجرای این قطعنامه با تمرکز بر وضعیت ایران آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، گری لوییس در نشست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ایلام گفت : 2 ماه پیش با پیشنهاد ایران و حمایت عراق و پاکستان در مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد اقدام دیگری در دستور کار قرار گرفت که در قالب آن کشورهای خاورمیانه درباره ریزگردها اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند.

وی تاکید کرد: هرچند سازمان ملل متحد با همکاری ایران اقدام های موثری برداشته است، اما پدیده ریزگردها نیازمند توجه زیاد همه کشورهای درگیر است.

سازمان ملل از پیشنهاد ایران برای مقابله با گسترش گرد و غبار حمایت می کند

لوییس گفت: با توجه به اینکه گرد و غبار وارد شده به ایران از طرف کشور عراق است، انجام تدابیری چون آبخیزداری و مالچ پاشی در کانون های بحرانی این کشور منوط به تامین امنیت این منطقه است.

رییس ستاد بحران کشور نیز در این نشست گفت: مساله ریزگردها در قالب مصوبه ای توسط دولت در دستور کار هیات وزیران قرار دارد.

اسماعیل نجار افزود: نکته حایز اهمیت اینکه سدهای احداث شده از سوی کشور ترکیه در ایجاد و تشدید کانون های گرد و غبار خیز در کشور عراق تاثیر گذاری زیادی دارد.

نجار با بیان اینکه انجام اقدام های تثبیت کننده در این کانون ها از اولویت های 2 کشور عراق و سوریه نیست، تاکید کرد: اما مسوولان کشور به طور جدی در حال پیگیری این موضوع در سطح بین الملل هستند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.