رادیو جمعه برنامه‌ای است که مدت طولانی از عمر آن نمی‌گذرد، اما با فضای شاد و مفرح توانسته همراهان بسیاری را جذب خود کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همواره با آغاز مناسبت‌های مهم، گروه های برنامه  سازی در رادیو و تلویزیون دست به کار شده و هنرمندان با طرح ها وبرنامه های مختلف و متناسب به استقبال این ایام می‌روند.

یکی از این مناسبت ها، ماه مبارک رمضان است که با شروع آن شاهد ویژه برنامه‌های متفاوت و جذابی  در شبکه های رادیویی وتلویزیونی هستیم.

در این بین رادیو که قدمتی بیشتر از سیما دارد واز طرفی دارای هواداران و دوستداران خاص خود است، با گرد همایی هنرمندان و قرارگرفتن گویندگان پشت میکروفون‌های استودیوهای رادیویی، ساعات به یاد ماندنی را خلق کنند.

با پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر حال وهوای این برنامه‌ها رنگ و بوی عیدانه به خود می گیرد. یکی از این برنامه ها «رادیوجمعه» نام دارد. برنامه‌ای که زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد، اما با فضای شاد و مفرح خود دارای همراهان بسیاری بوده و است.

برای مشاهده فعالیت عوامل این برنامه از نزدیک، به ساختمان شهدای رادیو می رویم و وارد استودیو برنامه می شویم. ابوالفضل آقاخانی و نسرین رفیعی پشت میکروفون ایستاده‌اند وبا راهنمایی‌های ساجد قدوسیان، تهیه کننده و همکاری بازیگران درصدد تولید برنامه ای در خور شنوندگان در روز عید فطر هستند. یکی ازافراد نام آشنا که صدا و چهره او را سال‌ها دیده و شنیده‌ایم عباس محبی است.

عباس محبی، بازیگر و نویسنده طنز رادیو به خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همان طور که خودتان در استودیو شاهد ضبط برنامه «رادیو جمعه» بودید، ویژه برنامه ما برای عید فطر که شامل موسیقی های طنز، اشعار فکاهی و نمایش های مختلف است.

وی ادامه داد: به هر حال گروه «رادیو جمعه» که به تازگی تشکیل شده است و خود من نیز که اخیرا به آن اضافه شدم، نیازمند همراهی شنوندگان است تا گروه جوان «رادیو جمعه» هم انرژی کافی برای ادامه مسیر را داشته باشند.

محبی عنوان کرد: سعی کردیم مطالب را مختصر به شنوندگان ارائه دهیم تا شنونده لحظه به لحظه برنامه باشند.

محبی در خصوص فعالیت های کنونی خود اظهار داشت: یک سالی است فعالیتم در رادیو کم شده است. یک روز آقای احمدپور برای حضور در رادیو جمعه از من دعوت  کردند، که در همین جا بسیار از او تشکر می‌کنم اما از آنها درخواست دارم که در برنامه های دیگر نیز حضور داشته باشم.

وی افزود: در این روزها بیشتر نویسندگی می کنم اما عشقم به رادیو متفاوت است. در ضمن هفته پیش برای حضور در برنامه صبحگاهی شبکه 5 جلسه‌ای داشتیم که امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در ادامه باشیم.

محبی خاطر نشان کرد: ضمن تبریک عید فطر امیدوارم از این یک ماهی که مانند دریای عرفان شریعت و توحید است، چند قطره ای چشیده باشیم.

در ادامه ساجد قدوسیان، تهیه کننده برنامه «رادیو جمعه» گفت: ماهیت کلی برنامه «رادیو جمعه» طنز است و در آن به نقد مسائل اجتماعی و ارتباطات مردمی می پردازیم. یک سری شخصیت و تیپ نمایشی  در نظر گرفته ایم که با زبان شیرین راهکار و تلنگری را به شنوندگان ارائه می دهیم.
 
وی ادامه داد: برنامه «رادیو جمعه»  از اواخر آذر سال 94 شروع شده است و در طی کمتر از دو ماه توانسته جای خود را میان مردم باز کند  و مورد وثوق مخاطبان قرار گیرد. ما در این برنامه از هیچ موسیقی و صدای آرشیوی استفاده نکرده‌ایم و تمام بخش های برنامه اعم از کلام، موسیقی باکلام و بی کلام، افکت، نمایش و غیره توسط هنرمندان برنامه تولید می شود.

قدوسیان با بیان اینکه حدود 40 هنرمند با برنامه رادیو جمعه همکاری می کنند، گفت: برای اینکه بتوایم فرم جدیدی ازبرنامه را ارائه دهیم، شخصیت های نمایشی  در یک خانه هستند که ماجراهایی برای آنها پیش می آید.

علیرضا تابان گوینده رادیو ایران وبرنامه «رادیو جمعه» نیز از ویژگی های این برنامه نام برد و بیان کرد: بعد از اینکه برنامه «جمعه ایرانی» دیگر پخش نشد، تصمیم برآن شد تا به نوعی دیگر و با گروهی متشکل از جوان ها و پیشکسوتان برنامه ای با عنوان «رادیوجمعه» تولید شود.

وی افزود: این برنامه طنز دارای شخصیت‌های طنزی است که هر هفته تکرار می شوند، اما تکراری نمی شوند. برنامه موزیکال است، شعرها و موسیقی طنز، خوانندگی و غیره را شامل می‌شود. شنوندگان و مخاطبان امکان حضور دربرنامه را دارند.

تابان اظهار داشت: در مجموع گروهی هستیم که هر یکشنبه دور هم جمع می شویم وسعی می کنیم ساعات خوشی را در کنار هم وبرای مخاطبان فراهم آوریم. به طبع زمانی که خودمان خوش باشیم این انرژی به شنوندگان نیز منتقل می شود.با وجود اینکه ممکن است هریک از ما دارای مشکلات شخصی نیز باشیم.

وی تأکید کرد: باتمام احترامی که برای «جمعه ایرانی» قائلم، ساختار این برنامه با «جمعه ایرانی» خیلی متفاوت است. سعی کردیم از نظرجنس متن و نوع کار شباهتی وجود نداشته باشد، «رادیو جمعه» مبتنی بر مجری محوری است.

تابان عنوان کرد: به مرور زمان گروه منسجم‌تر شد وبر همین اساس خروجی کار نیز قابل قبول تر خواهد بود.

دست اندکاران «رادیو جمعه» همچنان به کار خود ادامه می‌دادند و بخش‎‌های مختلف را ضبط می‌کردند. این یک روز از فعالیت هنرمندان رادیویی بود، هنرمندانی که بدون رویت چهره شان، با جادوی صدا لحظات مانا و جاودانه ای را برای شنوندگان می سازند.

گفتنی است؛ برای حضور سر ضبط رادیو جمعه می تواند عبارت مهمان را به 30000900 پیامک کنید.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.