رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت : استفاده از شیر برای کاهش پیامدهای گرد و غبار بر بدن پایه علمی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  خسرو صادق‌نیت در «شست مشترک کمیته راهبردی ستاد مقابله با گرد و غبار کشور» که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی مرتبط با موضوع گرد و غبار در استانداری کرمانشاه برگزار شد، استفاده از شیر برای کاهش پیامدهای گرد و غبار بر بدن انسان را فاقد پایه علمی دانست و گفت: شیر اگرچه برای بدن مفید است، اما در مقابل ریزگردها تاثیر چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه در کنار اقداماتی که برای مقابله با ریزگردها انجام می‌شود خود مردم هم باید مواجه با آن را کاهش دهند، افزود: در چنین روزهایی مردم باید حضور در محیط بیرون و فعالیت بدنی را به حداقل برسانند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت عایق‌بندی درزهای منزل برای جلوگیری از ورود گرد و غبار را نیز ضروری خواند و یادآوری کرد: حتی گرد درزها گرفته شود بازهم ممکن است ذراتی وارد شوند که می‌توان با کارهایی ساده مانند پوشاندن مواد غذایی و آشامیدنی  و پاک کردن غبار با دستمال مرطوب از پیامدها کاست.

صادق‌نیت استفاده از ماسک‌های معمولی را مضر دانست و خاطرنشان کرد: این ماسک‌ها ورود غبار به اعماق ریه را بیشتر می‌کند و باید از ماسک‌های ویژه استفاده کرد.

وی افزود: این راهکارهای ساده می‌تواند تا حد زیادی پیامد ریزگردها بر سلامت مردم را کاهش دهد.

وی قطعنامه‌هایی که در خصوص مقابله با ریزگردها تصویب شده را نقطه امیدی برای همکاری‌های بین‌المللی خواند.


انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، شیر ، ریزگرد ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.