پتروشیمی بوعلی سینا دچارآتش‌سوزی گسترده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ پتروشیمی بوعلی‌سینا واقع در سایت 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ساعتی پیش دچار انفجار و آتش‌سوزی گسترده شد.

تمام نیروهای آتش‌نشانی و امدادرسانی و ایمنی منطقه برای مهار حادثه به محل سانحه اعزام شده‌اند.

از تعداد تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست و تلاش برای مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به دیگر واحدهای پتروشیمی ادامه دارد.

انفجار و آتش‌سوزی گسترده در پتروشیمی بوعلی سینا+عکس

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع است.

این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در سال 1377 تاسیس گردید.

خوراک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز می باشد که از کارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می گردد و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می گردد.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانسهای عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس های واحد فرآیندی را از کشور های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب کرده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهایی نظیر آسیای شرقی، اروپا، امارات می باشد.مجتمع پتروشیمی بو علی سینا در راستای اهداف کاری خویش استانداردها و گواهینامه هایی رانیز دریافت کرده است.

بجز لیسانس و مهندسی اصولی این پروژه که از خارج اخذ شده، تمامی عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات و نصب و راه اندازی مجتمع از سوی متخصصان ایرانی انجام گرفته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۸ تير ۱۳۹۵
شهری مثل بندرامام با وجود این همه ادارات کل گمرک بزرگترین مجتمع بندری خاورمیانه(بندرامام خمینی) سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی وجود مجتمع های عظیم پتروشیمی که تولیدات سالانه میلیارد ها ریال بودجه برای کشور به ارمغان می آورند در حالی که این منطقه از داشتن یک بالگرد اطفاء حریق برای مواقع خیلی اظطراری وحساس مثل این حادثه آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا محروم است آیا پرواز بالگرد از تهران تا خوزستان چند روز باید طول بکشد تا برسند مسئولان جوابگو نیستند چرا
Netherlands
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۷ تير ۱۳۹۵
ما تو ماهشهر با مجتمع های عظیم پتروشیمی و بندری حتی از داشتن یک فروند بالگرد امداد و نجات محرومیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۵
کلا حتی با رعایت کلی مقررات پرمیت در صنعت نفت هیچوقت احتمال بروز حادثه صفر نمی شود و پوسیدگی ها 100 در صد قابل تشخیص و کنترل و حتی نشتی ها و آتش سوزیها غیر قابل پیش بینی است .
Germany
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۵
چه هولناک
Germany
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۵
اگه خاموش نشه چی؟
Germany
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
نبود بالگرد آب پاش در خوزستان عملیات اطفا حریق را به تاخیر انداخته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
تو ماهشهر نه آبادان
چرا باید همچین جاهایی از این دست اتفاقات بیفته !!!
Germany
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۶ تير ۱۳۹۵
نبود بالگرد آب پاش در خوزستان عملیات اطفا حریق را به تاخیر انداخته است