روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: جنگ عراق به آواره شدن سه میلیون نفر غیرنظامی منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: جنگ عراق به آواره شدن سه میلیون نفر غیرنظامی منجر شد و ما باید در شرایط کنونی تعهدات خود را در قبال كشوری كه در تخریبش كمك كردیم، به یاد بیاوریم.

بر این اساس، گاردین در سر مقاله خود با اشاره به انفجارات منطقه الكراده در مركز بغداد كه به كشته شدن بیش از 200 نفر منجر شد، نوشت: "این انفجارها یادآور جنگ 13 ساله ای است كه سال 2003  پس از حمله آمریكا و انگلیس به عراق؛ به  كشته شدن شمار زیادی از مردم به ویژه غیرنظامیان منجر شد".

این روزنامه تاکید كرد: این به معنای محاکمه مجدد تصمیم اعزام به جنگ نیست، زیرا گزارش کمیسیون چیلكوت روزهای پایانی هفته مسائل زیادی را مشخص خواهد كرد.

گاردین افزود: بهای تصمیم گیری نادرست برای اعزام به جنگ، بسیار سنگینتر از دیگراشتباهات است و باید بهایی را كه مردم عراق در ازای آن پرداخت كردند، از یاد نبریم.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: به نظر می رسد انفجار الكراده؛ انتقام گیری گروه تروریستی داعش از ناکامی خود در درگیری سوم فلوجه است و درگیری قطعی نیز به دنبال تلاش نیروهای عراقی برای بازپس گیری موصل خود را نشان خواهد داد. در حال حاضر شرط اساسی برای برقراری صلح در اوج این تخریبها، شکست دادن گروه داعش است که خلافت را حق خود می دانند.

گاردین نوشت: این جنگ به آواره شدن سه میلیون نفرغیرنظامی منجر شده و ما باید در شرایط کنونی تعهدات خود را در قبال كشوری كه در تخریبش كمك كردیم، به یاد بیاوریم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار