رعایت عفاف و حجاب در استحکام نهاد خانواده نقش بسزایی دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: رعایت حجاب و عفاف در استحکام نهاد خانواده نقش بسزایی دارد و باعث ایجاد آرامش روانی و دوری از التهابات درونی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله سلیمانی درخطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان   با اشاره به فرا رسیدن سالروز کشف حجاب توسط رضاخان، افزود: مسأله حجاب بسیار مهم بود و علمای بزرگ آن زمان سکوت نکرده و قیام کردند.

وی با بیان اینکه در طول سالهای قبل از پیروزی انقلاب نیز زنان مومن و محجبه با اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در استمرار حجاب و حفظ ان تلاش وافری داشتند، یادآور شد:در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز شهدا و رزمندگان دفاع مقدس نیز از دامان همین مادران عفیف و پاکدامن رشد یافته اند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در روایات داریم کسانی که با پوشش دیگران خود را می‌آرایند با دیگران محشور می‌شوند نه با دین و ملیت خود.

آیت الله سلیمانی گفت: لباس هر کس نماد فرهنگ اوست و او با این لباس اعلام می‌کند که به کدام هویت ملی اعتقاد دارد و مدافع چه ارزش‌هایی است.

خطیب نماز جمعه زاهدان در ادامه اظهار کرد: حجاب تنها مخصوص بانوان نیست، بلکه آقایان نیز از عفاف و حجاب مستثنی نیستند و لازم است تا همه مردم و مسئولان جدیت بیشتری در ترویج عفاف و حجاب در جامعه داشته باشند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: نهادها و ارگان‌های دولتی فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کرده و کم‌رنگ شدن آن را در جامعه ریشه‌یابی کنند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب علیه جوامع اسلامی، رعایت حیا و عفت عمومی چیزی است که به‌شدت موردنیاز و احتیاج همه جامعه و به‌ویژه بانوان و زنان جامعه امروزی ما است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار