خطر نفوذ به واحدهای دیگردر پتروشیمی ماهشهر از بین رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛وزیر نفت درماهشهرگفت: با عملیات انجام شده طی ساعات گذشته به دلیل حجم بالای آتش با شکست مواجه شدیم و تلاش‌ها برای خاموش کردن آن ادامه دارد، اما خطر نفوذ به واحدهای دیگر از بین رفت.

بیژن نامدار زنگنه با اشاره به وضعیت کنونی پتروشیمی بوعلی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی صورت گرفته، اقدام برای انجام یک عملیات سریع و نهایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این عملیات هم از طریق نیروهای زمینی و هم به وسیله بالگرد انجام شد، گفت: با توجه به آتش سنگین، انجام این عملیات ناموفق به پایان رسید.

وزیر نفت با اشاره به تخلیه بخشی از ماده موجود در مخزن افزود: علاوه بر میزان تخلیه شده، بخشی نیز در آتش سوخته و تخلیه کردن کامل آن غیر ممکن بود.

نامدار زنگنه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از نفوذ آتش به دیگر واحدها، گفت: تیم اطفای حریق تمام تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ آتش به واحدهای دیگر به کار بست.

وی با اشاره به اینکه باید برای خاموش کردن کامل آتش، مواد موجود خارج شود، افزود: با تلاش‌هایی که تمام مجموعه موجود در محل از روزهای اول حادثه انجام داده‌اند، قسمت‌های اصلی مهار شد.

وزیر نفت با تأکید بر اینکه کار باید با حساسیت بالا انجام شود، گفت: تلاش‌ها تا پایان کار ادامه خواهد داشت و خوشبختانه در این حادثه هیچ خسارات جانی وارد نشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۸ تير ۱۳۹۵
هیچ وقت آب آتش نفت را خاموش نمی کنند اب به پایین می رود نفت شعله ورتر می کنند تنها راحش جلوگیری از نشت نفت سرایت به دیگر مخازن هست کندن گودال جلوگیری از نشت به دیگر مخازن و تخیله مخازن اطراف آتش هست