ترکیه در نظر دارد به بیش از ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری ثروتمند و تحصیلکرده، شهروندی ترکیه را اعطا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه هابرترک نوشت: ترکیه قصد دارد بر اساس طرحی، به پناهجویان سوری ثروتمند و تحصیلکرده، شهروندی ترکیه را اعطا کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای نخستین بار اعلام کرد پناهجویان سوری اگر بخواهند می توانند شهروند ترکیه شوند.

این روزنامه افزود: اعطای شهروندی به پناهجویان سوری گام به گام خواهد بود و طرح های اولیه برای اعطای شهروندی به 30 تا 40 هزار سوری آماده شده است. ترکیه در نهایت قصد دارد به 300 هزار سوری، حق شهروندی اعطا کند.

آنکارا امیدوار است که این طرح بتواند پناهجویان سوری ثروتمند و تحصیلکرده و ماهر را شهروند ترکیه کند. اعضای خانواده کسانی که انتخاب شوند نیز می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند. شرط 5 سال زندگی برای اعطای شهروندی به اتباع خارجی نیز برای پناهجویان سوری حذف خواهد شد.

پناهجویان سوری می توانند یک سال پس از آنکه شهروند ترکیه شدند، در انتخابات شرکت کنند.

ترکیه هم اکنون میزبان 2.7 میلیون آواره سوری است که از جنگ و درگیری نظامی به این کشور پناه آورده اند. ترکیه تاکنون حاضر نشده است، آوارگان سوری را پناهجو در نظر بگیرد و آنها را میهمان خطاب کرده است.

تنها به گروه محدودی از آوارگان سوری اجازه کار و سکونت در ترکیه داده شده است. زندگی برای اکثر سوری ها در ترکیه بسیار سخت و طاقت فرسا است و اکثر آنها شغل هایی دارند که برای امرار معاش و گذران زندگی به هیچ وجه کافی نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار