سمنان؛

روزانه ۲۰ تن شیر تولیدی گرمسار به تهران صادر می‌شود

باید مصرف سرانه شیر در خانواده‌ها افزایش یابد تا برای راه‌اندازی کارخانه‌های لبنی در استان سمنان و افزایش سطح تولید آن نیز اقدام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه میزان تولید شیر در این استان مازاد بر نیاز مصرفی مردم این استان است، راه‌اندازی کارخانه‌های لبنی در این استان را خواستار شد.
سید حسن میرعماد گفت: میزان شیر تولیدی در  استان سمنان مازاد بر نیاز بوده و به‌اندازه‌ای است که باید درصدی از آن به خارج از این استان صادر شود.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بازار برای شیر تولیدی در استان سمنان افزود: روزانه به‌طور متوسط 20 تن شیر از شهرستان گرمسار که مجاور استان تهران است، به این استان صادر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه باید مسائل بهداشتی در حمل‌ونقل شیر رعایت شودگفت: جابجایی شیر در سطح شهرستان‌های استان سمنان، تنها در صورت رعایت موازین بهداشتی بلامانع است.
میرعماد با اشاره به لزوم افزایش  مصرف شیر تولیدی در استان سمنان  تصریح کرد: باید مصرف سرانه شیر در خانواده‌های سمنانی افزایش یابد و این مهم با فرهنگ‌سازی میسر است.
وی افزود: در این صورت می‌توان در کنار افزایش مصرف شیر در خانواده‌ها نسبت به راه‌اندازی کارخانه‌های لبنی در استان سمنان پس‌ از آن و افزایش سطح تولید اقدام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از طرف دیگر نیز می‌توان با رایزنی، کارخانه‌ها لبنی دیگر استان‌های کشور را به خرید شیر تولیدی استان سمنان تشویق کرد.
میرعماد با اشاره به اینکه تولیدکنندگان شیر در استان سمنان با مشکلاتی مواجه هستند بر ضرورت بررسی امکان استمهال بازپرداخت تسهیلات واحدهای تولیدکننده شیر در استان سمنان برای مدت‌زمانی حداقل چهار ماه  و پیگیری تسریع در وصول مطالبات تولیدکنندگان شیر این استان تأکید کرد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.