در پی افزایش تنش‌ها بین نیروهای هند و تظاهرکنندگان مخالف دولت این کشور، 15 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِی‌بی‌سی نیوز، روز یکشنبه، با بالا گرفتن تنش‌ها بین نیروهای هندی و تظاهرکنندگان شمار کشته شدگان به 15 نفر رسید. در پی کشته شدن یکی از افسران شورشی در منطقه کشمیر، دولت هند به منظور سرکوب اعتراضات، حکومت نظامی اعلام کرد. با این حال، مردم معترض دست به تظاهرات زدند.

شش غیرنظامی که روز شنبه پس از تیراندازی نیروهای هندی زخمی شده بودند در بیمارستان جان باختند. روز یکشنبه نیز 9 نفر دیگر به دست نیروهای هندی کشته شدند.

تظاهرات گسترده علیه دولت هند هنگامی آغاز شد که "برهان وانی"، رهبر گروه "حزب المجاهدین" در درگیری با نیروهای هند کشته شد. حزب المجاهدین بزرگترین گروه شورشی کشمیر است.

نیروهای هند در مقابل تظاهرکنندگان از گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده کردند. بیش از 100 غیرنظامی در این درگیری‌ها زخمی شده اند.

رئیس اطلاعات پلیس در اینباره گفت: معترضان به چندین اداره پلیس و پاسگاه‌های ارتش حمله کرده اند. وی افزود، در جریان این حملات، نزدیک به 90 نیروی دولتی زخمی شدند.

مقامات هند از بیم تکرار شدن تظاهرات خشونت آمیز، یکی از مراسم‌های آیین هندو را که هر سال نزدیک به نیم میلیون نفر را به خود جلب می‌کند، لغو کرد.

خدمات تلفن همراه نیز در بخش‌‌های جنوبی کشمیر برای دومین روز متوالی با اختلال روبرو شده است. همچنین دسترسی به اینترنت همراه در این منطقه قطع شده است.

مغازه‌ها، شرکت‌ها و دفاتر دولتی در این منطقه تعطیل شده اند. همچنین مقامات امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها را به تعویق انداختند و راه آهن نیز کار خود را به حالت تعلیق درآورده است.

بسیاری از اهالی کشمیر سال‌ها از حضور هند در سرزمینشان ابراز نارضایتی کرده و برای استقلال کشمیر و یا پیوستن آن به پاکستان با نیروهای شورشی همکاری کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار