معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه از مذاکره با طرف‌های ایرانی و هندی برای فروش هواپیمای مسافربری سوپرجت 100 خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایتارتاس، پس از آنکه شایعات لغو قرارداد خرید از ایرباس منتشر شد و مجلس آمریکا هم قدم در راه ممنوعیت فروش بوئینگ گذاشت، روس‌ها بار دیگر از آمادگی برای فروش سوپرجت 100  شرکت سوخو خبر دادند.

معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد مذاکراتی با ایرانی‌ها و هندی‌ها برای فروش سوپرجت صورت گرفته است.

با این حال هنوز جزئیات بیشتری در مورد چگونگی و زمان برگزاری این مذاکرات و نتیجه آن منتشر نشده است.

سوپرجت 100  هواپیمای کوچک و میان‌برد است که بسته به نوع چیدمان صندلی‌ها، برای 75 تا 95 مسافر جای دارد. این پرنده محصول مشترک سوخو و بوئینگ است.

ایران پس از برجام که قرار بود موانع خرید هواپیما را برطرف کند، به سراغ خرید عمده هواپیماهای مسافربری رفت.

حسن روحانی چند ماه پس از انعقاد برجام با تنی چند از وزرای کابینه خود به فرانسه رفت و خبر امضای معامله 27 میلیارد دلاری برای خرید 118 فروند ایرباس منتشر شد.

چندی بعد اما خبر آمدن مدیران بوئینگ به ایران منتشر شد و روز اول تیر، ایران‌ایر اعلام کرد که 80 هواپیما به ارزش 25 میلیارد دلار از بوئینگ خریده است.

این در حالی لست که پنج‌شنبه هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران را تصویب کرد؛ این طرح البته هنوز امضای سناتورها و اوباما را پای خود ندارد و فعلاً اجرایی نیست.

در خلال این فراز و فرودها روس‌ها هراز چندگاهی از آمادگی فروش سوپرجت 100 به ایران و یا حتی از موافقت ایران برای خرید خبر می‌دادند؛ موافقتی که صحتش سریعاً توسط مقامات ایرانی تکذیب می‌شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار