عملیات مرمتی و بازسازی پل باراندوز ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از شروع عملیات مرمتی و بازسازی پل باراندوز ارومیه بازدید کرد .

براساس این گزارش در این بازدید جلیل جباری با حضور در محل پل باراندوز از نزدیک در جریان نحوه آغاز عملیات مرمتی و روند بازسازی این پل قرار گرفته و رستوران لازم رابرای انجام بموقع این عملیات صادر کرد .

برهمین اساس محمد فتحی معاون میراث فرهنگی درهمراهی مدیر کل با ارائه برنامه های مرمتی این پل گفت : از آغاز سال بدلیل بارش های متمادی باران امکان شروع عملیات بازسازی و مرمت پل مسیر نمی شد اما با توجه به آغاز فصل تابستان و کاهش نزولات الهی عملیات بازسازی این پل را آغاز کردیم .

وی میزان اعتبار لازم تخصیص یافته در فاز اول مرمت را 1.170.000.000 ریال عنوان کرده و تصریح کرد : در فازاول سعی داریم تا بستری مناسب برای جاری شدن آب احداث نموده و در ادامه بتوانیم در فازهای بعدی بخش هایی که در سالیان گذشته و در اثر شدت بارشها و سیل های منطقه ای فرو ریخته احیاء نمائیم .

محمد فتحی تاریخ اتمام عملیات بازسازی و مرمت پل باراندوز ارومیه را آبان ماه سال جاری عنوان کرد و افزود : باتوجه به انتخاب یکی از با تجربه ترین پیمانکاران سعی داریم در صورت تامین اعتبارات لازم تا انتهای آبان ماه سال جاری و قبل از آغاز نزولات آسمانی عملیات بازسازی و مرمت این پل را به اتمام رسانیم .

گفتنی است قدمت پل باراندوز (پل قلعه جوق ) به دوره قاجاری مربوط بوده و در تاریخ 79/12/25 به شماره 3476 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

لازم به توضیح است که پس از بازدید مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان از شروع عملیات بازسازی و احیاء ساختمان پوبی دانشگاه ارومیه نیز بازدید بعمل آورد .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.