زبانه های آتش 47 هکتار از مراتع و پوشش گیاهی شهر توره شهرستان شازند را از بین برد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان شازند گفت: ۴۰ هکتار از عرصه های طبیعی شازند طی روز جاری دچار حریق شده و هفت هکتار از مزارع این شهرستان نیز طی روز گذشته بر اثر آتش سوزی از بین رفت.
محمدی در این خصوص اظهار داشت: شب گذشته گزارشی مبنی بر وقوع حریق در دامنه یکی از کوه های مشرف به شهر توره اطلاع رسانی شد که بلافاصله نیروهای اطفای حریق در منطقه حضور پیدا کردند و بامداد امروز پس از چندین ساعت عملیات اطفای حریق، این آتش سوزی مهار شد.
وی افزود: این منطقه یک محدوده طبیعی با پوشش گیاهی مرتعی بوده که پوشش گیاهی ۴۰ هکتار از مراتع آن در آتش سوزی از بین رفت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند تصریح کرد: علت بروز این آتش سوزی و میزان خسارات آن در دست بررسی است اما عامل انسانی در وقوع آن دخیل بوده که باید سهوی یا عمدی بودن آن مشخص شود.
محمدی بیان داشت: با توجه به گسترده بودن پهنه این آتش سوزی، اقدامات و همکاری های مناسبی از سوی برخی سازمان های شهرستان شازند از جمله هلال احمر و بسیج سازندگی در همراهی با منابع طبیعی و آتش نشانی انجام گرفت که در نهایت منتج به مهار این آتش سوزی شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند خاطرنشان ساخت: روز گذشته نیز وقوع آتش سوزی در بخش مرکزی شهرستان شازند، هفت هکتار از مزارع گندم را از بین برد که علت این آتش سوزی نیز عوامل انسانی و سهل انگاری و بی توجهی افرادی که برای تفریح و گردش به این منطقه آمده بودند تشخیص داده شد.
وی خاطرنشان کرد : از آنجا که بخش عمده ای از مراتع و عرصه های طبیعی شهرستان شازند به عنوان تفرج گاه یا نقاط مناسبی برای کوهنوردی مطرح هستند، حضور انسان در این مناطق و اتفاقات ناشی از سهل انگاری و بی توجهی افراد، امکان وقوع آتش سوزی را در این عرصه ها افزایش داده است.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، حریق ، مزارع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.