یک رسانه بحرینی در مطلبی حال و هوای منطقه شیعه‌نشین دراز را که از 20 روز قبل صحنه حضور تحصن‌کنندگان است، تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه مراة البحرین در گزارشی با اشاره به ادامه تحصن در مقابل منزل آیت الله عیسی قاسم ،روحانی  برجسته شیعه بحرینی، نوشت: اینجا دراز است؛ منطقه ای که صدها تحصن کننده در مقابل منزل آیت الله شیخ عیسی قاسمف مرجع دینی شیعی مخالف رژیم، دست به تحصن زده‌اند و آماده جانفشانی برای این مرجع دینی هستند.

در این مطلب آمده است: بیش از بیست روز می گذرد. از 20 ژوئن 2016 که سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم به تایید آل خلیفه رسید، عرصه خالی نشده است. معترضان با پوشیدن کفن و اعلام آمادگی برای شهادت به مقابله با تصمیم رژیم پرداختند.

عرصه هیچ روزی خالی نشد. منازل مجاور محل تحصن با آغوش باز هر که تصمیم به شرکت در این تحصن را بگیرد را پذیرا شدند.

مراة البحرین در ادامه می نویسد: به اعتقاد بحرینی ها، این خطرناکترین اقدام رژیم علیه شیعیان بحرین از سال 2011 به بعد محسوب می شود.

با وجود دمای بالای هوا و آفتاب سوزان و مشقت روزه داری در ماه مبارک رمضان، این تحصن خیلی قوی تر و پرشورتر ادامه یافت و هنوز هم ادامه دارد. اوضاع مبهم است زیرا مشخص نیست که رژیم چه قصدی در روزهای آتی دارد.

تحصن برپاست، اما امکان ورود به منطقه وجود ندارد. ورودی های منطقه دراز به طور کامل تحت محاصره است و به افرادی که ساکن منطقه نیستند اجازه ورود داده نمی شود. علاوه بر ساکنان منطقه، تنها کسانی می توانند وارد دراز شوند که بتوانند دلیل قانع کننده ای برای نظامیان رژیم بیاورند.

میزان حضور در ساعات روز مختلف است. بحث کار و مشکلات دیگر سبب شده است که بسیاری نتوانند تمام روز در این منطقه باشند. برخی که از دراز خارج می شوند دیگر امکان بازگشت ندارند با این حال صدها نفر عرصه را ترک نکرده اند مگر در موارد ضروری.

همه مصمم به حضور  نزدیک خانه شیخ هستند تا میان آنها و وی مسافتی ایجاد نشود.
تحصن کنندگان همه روزه پس از اقامه نماز در مقابل خانه شیخ شعار می دهند" لبیک یا فقیه"، " جان و خونمان را فدایت می کنیم ای فقیه."

این رسانه در انتها نوشت: آری آنها تاکید می کنند که همچنان هستند و آماده دفاع از حق اصیل و مسلم آیت الله عیسی قاسم هستند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار