61 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی درسفر ریاست جمهوری به کرمانشاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اجرای طرح سردسیری به عنوان یکی از مطالباتاستان در سفر دکتر روحانی به استان یاد کرد

خسرو شهبازی گفت:درسفر ریاست جمهوری 61 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید که برای این طرح ها 1640 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته شهبازی بهره‌برداری از این پروژه‌ها 1402 نفر اشتغال‌زایی در استان به همراه خواهد داشت.

شهبازی با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک خواهد بود، گفت: در سفر دولت تدبیر و امید به استان کرمانشاه حدود 40 پروژه در زیربخش آب و خاک به بهره‌برداری خواهد رسید که با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 3300 هکتاراز اراضی به سیستم هایآبیاری تحت فشارمجهز خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: هشت پروژه در زیربخش دامپروری، شش پروژه در زیربخش شیلات، دو پروژه در زمینه تولیدات گیاهی و پنج پروژه در حوزه صنایع کشاورزی از دیگر پروژه‌های کشاورزی هستند که در سفر دکتر روحانی به این استان به بهره‌برداری خواهند رسید.

شهبازی در ادامهاز اجرای طرح سردسیری به عنوان یکی از مطالبات مهم در سفر دکتر روحانی به استان یاد کرد و افزود: اجرایی شدن این طرح خواهد توانست تحول بزرگی را در استان کرمانشاه به‌ویژه در بخش کشاورزی ایجاد کند.

شهبازی افزود: با اجرایی شدن طرح سردسیری 500 میلیون متر مکعب آب به منابع آبی استان‌های کرمانشاه و کردستان افزوده خواهد شد که بر اساس برآورده‌های صورت گرفته 440 میلیون مترمکعب از این آب سهم استان کرمانشاه خواهد بود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.