مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل هفت طرح تامین آب این استان نیازمند 10هزار میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علی لطفی افزود: تکمیل و اجرای پروژه های تامین آب آشامیدنی شش شهر با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و آب کشاورزی 10هزار هکتار از زمین های کشاورزی در مناطق امامزاده جعفر 2، خان احمد و دهدشتی غربی نیازمند تامین منابع مالی است.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به لیکک و روستاهای اطراف آن با 28 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار مصوب 130 میلیارد، تصفیه خانه آب رودخانه بشار برای آب آشامیدنی مردم شهرستان بویراحمد،چهار هزار و 500 هکتاراز اراضی کشاورزی دهدشت غربی با 24 درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین این پروژه هاست.

وی اعتبارمصوب امسال طرح آبرسانی دهدشت غربی در سال جاری را 120میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون برای این طرح بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: تامین بودجه از محل فایناس خارجی، منابع ملی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی از برنامه های در دست اجرای این اداره برای تکمیل و اجرای این پروژه هاست.

وی با یادآوری کاهش منابع سفره های زیرزمینی به دلیل استفاده بی رویه در مصارف کشاورزی و آشامیدنی افزود:تکمیل این پروژه ها نیازمند شتاب بخشی است.

لطفی بیان کرد: این طرح ها در سفر هیات دولت به کهگلویه و بویراحمد مطرح برای تامین اعتبار آنها چاره اندیشی خواهد شد.

هم اکنون 90درصد از آب آشامیدنی شهرهای 17 گانه این استان از طریق سفره های زیرزمینی تامین می شود.

با وجود رودخانه های پرآب و سالانه خروج هفت تا 10میلیارد متر مکعب روان آب از کهگیلویه وبویراحمد حدود 70 درصد کشت در این استان به صورت دیم انجام می شود.

کهگیلویه و بویراحمد 10درصد از روان آب های کشور را در خود جای داده که 90درصد آن بدون استفاده از استان خارج می شود و درعین حال این استان با میانگین سالانه 690 میلی متر بارندگی از مناطق پرآب کشور است.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد درجنوب غربی ایران قرار دارد

انتهای پیام /ف
برچسب ها: تامین ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.