بیماری هایسنین کودکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.یکی از این بیماری های خطرناک که به مراقبت جدی نیاز دارد ،اسهال و استفراغ است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، دکتر بامداد متخصص کودکان و نوزادان در مهاباد شایع ترین بیماری کودکان در فصل گرما را اسهال و استفراغ می داند که هر سال با شروع گرما ، کودکان زیادی را روانه مطب های پزشک کودکان میکند.

وی افزود : کودکان زیر سه سال به دلیل آسیب پذیر بودن بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند و بیشترین دلیل این بیماری هم در کودکان عفونت های ویروسی و عدم توانایی بدن کودک برای مبارزه با این ویروس هاست.

دکتر بامداد اضافه کرد : دو نوع اسهال مهم وجود دارد که هر دو نوع به دلیل تب بالا ممکن است کودک را دچارتشنج کند که برای دچار نشدن به آن ، رعایت بهداشت و نظافت فردی و شستشوی دست ها و میوه ها قبل از مصرف از اهمیت زیادی برخوردار است.

بگفته این پزشک متخصص کودکان و نوزادان ، بهترین مایعات برای جبران کم آبی کودکان در زمان اسهال و استفراغ مایعات ساده و بدون قند ، آب ساده سرد و آب معدنی ، دوغ ، آبمیوه های طبیعی و شیر مادر در کودکان شیرخوار است.

اسهال و استفراغ در کودکان می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد و نباید آن را دست کم گرفت و باید برای درمانش به موقع عمل کرد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.