با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، کشورهای عضو اتحادیه نیاز دارند تا در برنامه‌های آینده خود تغییراتی ایجاد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بیزنس اینسایدر؛ سران کشورهای اروپایی نیاز دارند برای جلوگیری از خروج سایر کشورهای این قاره از اتحادیه اروپا، در نظام اقتصادی و سیاسی اتحادیه تغییراتی ایجاد کنند.

بانک اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس در گزارشی سه ماهه در خصوص اقتصاد اروپا اظهار کرد: خروج انگلیس می تواند باعث وضعی دومینو مانند شده و سایر اعضای اتحادیه را به اقدامی مشابه ترقیب کند. در این گزارش، دو نفر از کارشناسان بانک اچ‌اس‌بی‌سی اظهار کرده اند که سران این قاره دو گزینه پیش رو دارند.

نخست این که راه فعلی‌شان، با سیاست های اقتصادی که رشدی ثابت؛ اما ناکافی به همراه داشته را ادامه دهند. راه دوم پیش روی آن ها ایجاد تغییراتی اصلی در جهت حرکت سیاست های اروپا است.

اچ‌اس‌بی‌سی در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که سیاست های فعلی اروپا مبنی بر کمک های مالی بانک مرکزی اروپا، می تواند برای کشورهای اتحادیه رشد مناسبی به همراه داشته باشد؛ اما در عین حال این رشد اقتصادی برای مردمی که به صورت مستقیم از آن ها بهره‌مند نمی شوند، منفعتی ندارد. این مساله باعث شده تا بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله فرانسه و اتریش، با رشد ناگهانی احزابی مواجه شوند که به خروج از اتحادیه اروپا علاقمند هستند.

اچ‌اس‌بی‌سی در ادامه به نظرسنجی های اخیر در مجارستان و سوئیس، کشوری خارج از اتحادیه اروپا، اشاره کرده است. بر اساس این نظرسنجی ها بسیاری از شهروندان از نبود کنترل بر میزان مهاجران اظهار نگرانی کرده اند و بسیاری از آن ها با سیاست های جهانی سازی مخالفت خود را نشان داده اند. محدود کردن سیاست های حرکت آزاد در اروپا می تواند تا حدودی مخالفان را راضی کرده و از پیشرفت برنامه های خروج از اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار