فارس به عنوان پایلوت اجرای طرح تقویت جنگل‌های بلوط زاگرس انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اعلام کرد: کارگاه آموزشی ارزیابی دست‌اندرکاران و فرآیندهای مشارکتی طرح تقویت سازگاری جنگلهای زاگرس در مقابل بیماری خشکیدگی بلوط و جنگلهای خزری در مقابل بیماری آتشک شمشاد با همکاری تیم فنی و تخصصی سازمان خوار و بار جهانی (فائو) با حضوراساتید،متخصصان فنی،کارشناسان،مشاوران ومهندسین منابع طبیعی استانهای ایلام، مازندران(نوشهر) و فارس در شیراز برگزار شد.
مهرزاد بوستانی با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه ارتقای سازگاری جنگل های زاگرس در مقابل زوال بلوط و جنگل های خزری است، افزود: اصل مشارکت مردم و جوامع محلی در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست  از ویژگی های قابل توجه این پروژه است.
وی خاطر نشان کرد: سطح جنگل های استان دو میلیون و 200 هزار هکتار است که  حدود 800 هزار هکتار از این جنگلها در حوزه زاگرس واقع شده و عمده درختان آن بلوط است.
بوستانی با اشاره به بروز پدیده خشکسالی و تغییر اقلیم  در 10 سال اخیر در استان فارس و خشکیده شدن سطح وسیعی از درختان بلوط منطقه دشت برم گفت:پس از تشکیل تیم تخصصی و فنی مقابله با خشکیدگی درختان بلوط و با انجام اقدامات کنترلی و بهداشتی جنگل در 7 سال گذشته خوشبختانه روند خشکیدگی در 26 هزار هکتار از درختان بلوط این منطقه  تحت کنترل قرار گرفته است.
مدیر کل منابع طبیعی اضافه کرد:از جمله اقدامات کنترلی در راستای ارزیابی و بررسی عوامل مقابله باپدیده خشکیدگی درختان جنگلی استان تشکیل کمیته ای تخصصی با همکاری دانشگاه شیراز ،محیط زیست و منابع طبیعی است.
بوستانی افزود: در حال حاضر از 11 استان حوزه زاگرس ، استان فارس و ایلام به عنوان مجری طرح تقویت جنگل‌های بلوط انتخاب شده‌اند.  
انتهای پیام/س

برچسب ها: پروژه ، جنگل ، زاگرس ، بلوط ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.