بزرگترین باتری جهان قادر است انرژی مورد نیاز 600 هزار خانه را تولید کند.

بزرگترین باتری جهان با ظرفیت 18 هزار باتری لیتیوم-یونبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ویک؛ بزرگترین باتری جهان سال 2021 در لس انجلس رونمایی می شود. این باتری از 18 هزار باتری لیتیوم-یون ساخته شده است که هریک از ظرفیت 100 مگا واتی برخوردارند. باتری لیتیوم-یون در خودروهای سبز نیسان کاربرد دارند. بزرگترین باتری جهان قادر است انرژی مورد نیاز در 600 هزار خانه را تولید کند؛ به همین علت نام باتری آلامیتوس را به آن داده اند.

باتری غول پیکر آلامیتوس مشکل تولید انرژی از سوخت هایی مانند ذغال سنگ، نفت، انرژی هسته‌ای و ... را که از قابلیت تولید زباله برخوردار هستند را به حداقل می رساند. با استفاده از این باتری، الکتریسیته با هزینه کمتری در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. این باتری همچنین جایگزین مناسبی برای انرژی های تجدیدپذیر همچون انرژی باد و خورشید است.

عملکرد باتری آلامیتوس بر پایه ذخیره‌سازی یون در یک مکان و تولید انرژی است. زمانی که بسته های باتری های لیتیوم-یون تخلیه می شود، یون ها با جابجایی از یک مکان به مکان دیگر موجب تولید جریان الکتریسیته و ذخیره انرژی می شوند. این روند در نتیجه ساختار شیمیایی باتری رخ می دهد. پیش از این برای فعال کردن حرکت یون ها به جریان برق نیاز بود.

تولید این باتری پیشرفتی در عرصه انرژی است. گذشته از تامین انرژی مورد نیاز در خانه، هتل، کارخانه و...، باتری آلامیتوس از قابلیت بالایی برای استفاده در خودروهای پاک برخوردار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم
آخرین اخبار